Categorie C

IJzersterk collectief MC05 kampioen!

Nieuws afbeelding 4-6-2016 Hoe spannend kan je het maken........meisjes C5 moest winnen van Strawberries en zou dan zeker kampioen zijn. Ze maakten er echter een gelijk spel van en waren dus afhankelijk van de uitslag tussen Hurley en Overbos. Terwijl de teamborrel en barbecue op Alliance al bezig waren, is er continue gebeld met Hurley om te achterhalen wat de eindstand was. Pas in de loop van de avond was duidelijk dat MC5 kampioen was geworden met 1 doelpunt verschil!! Super knappe prestatie meiden en coaches/managers! We zien jullie graag tijdens de kampioenenhuldiging op zaterdag 18 juni.

Vanaf de eerste oefenwedstrijd aan het begin van het seizoen was het duidelijk; MC5 is een team met 15 meiden die allemaal hetzelfde willen: betere hockeyers worden. Of eigenlijk, nog betere hockeyers. Dat individuele hockeykwaliteiten alleen niet voldoende zijn leerden ze al snel in de eerste wedstrijden. Leergierig slurpten ze aanwijzingen van coach Marco en mental coach Leonie op. En binnen een paar weken stond er een echt team; niet 15 individuen maar een ijzersterk collectief. Een team dat niet draait om een paar sterkere speelsters, maar om teamverband, om focus en om plezier.

Wat hebben wij, begeleiders, ouders, opa's, oma's, broertjes en zusjes, genoten van Iris, Maartje, Sara, Lynn, Emma, Coos, Janna, Isis, Roos, Dollie, Lotte, Noor, Elo, Jama en Rosie. Van hun dominante spel, flitsende combinaties, prachtige, soms onmogelijke, doelpunten, feilloze tackle backs, bizarre reddingen door keepers, mooie passes, flitsende dummies, perfecte strafcorners, maar vooral van het plezier dat ze uitstralen voor, tijdens en na de wedstrijden. Het kampioenschap, dat op de super spannende allerlaatste wedstrijddag is binnengesleept, is dan ook de perfecte kroon op een schitterend seizoen van een fantastisch team.