Categorie D

JD1 - winnaars D-DistrictsDag

Nieuws afbeelding 13-6-2016 Zaterdag jl. trad JD1 aan in de kruisfinales voor het kampioenschap op de D-Districtsdag van Noord-Holland. Op de 2 watervelden van Hurley speelden de beste vier MD- en JD-teams van ons district tegen elkaar voor die felbegeerde plek op het officieuze Landskampioenschap voor D-teams op 19 juni op de Gooische.

Onze JD1 moesten in de eerste wedstrijd aantreden tegen Rood-Wit JD1. Het bleek een spannende pot te zijn waarbij het lange tijd 1-0 bleef voor Alliance. Maar in de 2e helft kwamen de mannen op stoom en sloten zij de eerste wedstrijd af met een welverdiende 3-1 eindstand. Rood-Wit was een goede tegenstander.

Na de lunch traden de JD1 aan in de finale tegen Amsterdam JD1. De openingstreffer voor Alliance in de eerste helft was een echte beauty! Amsterdam kwam langszij in de tweede helft op 1-1. Er ontpopte zich een weergaloze strijd, waarbij de coaches Karol en Jasper hun longen uit hun lijf coachten.  In de slotminuten van de wedstrijd gooide JD1 de wedstrijd op slot met 2-1. De euforie was ongekend onder de spelers, coaches, managers, ouders en het vele aanwezige publiek. Want iedereen bleek langs de kant te staan om deze mooie pot te bewonderen.

Als terechte winnaars gingen de JD1 naar huis met de grote Bondsbeker, de medailles en een bidon voor elke speler. Veel succes bij jullie wedstrijden zondag a.s. op de Gooische. Nog een paar potjes en dan zijn jullie........