Hockey & Trainingen

Dames 1- Amstelveen Dames 1

Nieuws afbeelding 12-10-2016 Helaas hebben wij de drie punten niet in eigen huis kunnen houden afgelopen zondag. Maar daardoor zijn wij alleen maar nog meer gebrand om deze week heel hard te trainen en komende zondag drie punten vanuit Alkmaar mee te nemen. Lees hieronder ons wedstrijd verslag:
Afgelopen zondag speelden we tegen Amstelveen D1. Een tegenstander die tot nu toe goed heeft gepresteerd, dus we waren blij met de tips die we van Ralph kregen tijdens de voorbereiding. Een van zijn tips was geduld, want tegen een goede ploeg is het vaak lastig om kansen te creëeren. Met goede moed en de wil om te winnen begonnen we aan de wedstrijd, maar we startten minder goed dan we hadden gehoopt. We kregen al snel een tegendoelpunt, maar gelukkig creëerden wij ook kansen en behaalden we rendement in de cirkel: een strafcorner. Perfect aangegeven, perfect gestopt en perfect ingeslagen. De rechtstreekse strafcorner van Chantal was keihard raak. Na deze mooie treffer lukte het Amstelveen D1 om hun volgende kans te benutten, daardoor keken we weer tegen een achterstand aan. Tijd voor de rust. In de tweede helft kwamen we beter in de wedstrijd, speelden we constanter en wonnen we meer duels. We hebben niks meer weggegeven, maar beloonden onszelf helaas niet. Wel hebben we in deze helft laten zien dat we een goede, hardwerkende en gemotiveerde ploeg zijn, en hier kunnen we op verder bouwen. Als we de volgende keer scherper beginnen, kunnen we meer uit de wedstrijd halen. Dus op naar de volgende wedstrijd: uit tegen Alkmaar. Altijd lastig, maar we zijn er klaar voor om drie punten mee terug naar huis (Alli) te nemen!
Bedankt voor alle support langs de lijn. We zien jullie allemaal graag weer bij de volgende thuiswedstrijd! Hopelijk weer in zo’n heerlijk nazomerzonnetje.
Liefs
Dames 1