Maak het verschil: AED-/reanimatiecursus op 28 november

Nieuws afbeelding 24-10-2016 Bijna de helft van de mensen met een hartstilstand overleeft het als hulpverleners een AED gebruiken die in de buurt hangt. Weet jij wat je moet doen? Gemiddeld overleeft zo’n 20% van de mensen een hartstilstand buiten het ziekenhuis. Maken omstanders gebruik van een AED, dan is de overlevingskans bijna 50%. Bij gebruik van een AED + reanimatie is dit zelfs 70%! Tijdens deze cursusavond leer je hoe je op een verantwoorde en veilige manier de AED (Automatische Externe Defibrillator) gebruikt. Ook wordt aandacht besteed aan het reanimeren door middel van beademing en borstcompressies.

Voor wie? Leden en ouders van (jeugd)leden.De training is zowel geschikt voor nieuwe cursisten als voor mensen die al eerder een training hebben gevolgd en graag hun kennis en vaardigheden up-to-date willen houden.

Waar en wanneer? Maandag 28 november om 19:00 in de bovenzaal van het clubhuis.

Deelname is gratis. Geef je nu op bij [email protected]