Categorie D

MD7 al 2 keer kampioen!

Nieuws afbeelding 8-2-2017 Toen wij aan het begin van het seizoen met de 15 dames van het team een weddenschap afsloten om aan het eind van het seizoen iets bijzonders te gaan doen als er meer dan 100 doelpunten gescoord zouden worden, dachten we dat helemaal veilig te kunnen doen.
6 maanden later moeten we "vrezen” dat dit werkelijkheid wordt: we zijn nu bij 72 met nog een hele sliert wedstrijden voor de boeg! Wel zal het zwaarder worden omdat we nu tweemaal omhoog zijn gegaan, maar gezien de strijdlust en de teamspirit gaat het heel spannend worden voor de coaches….

We genieten ondertussen met volle teugen, er zaten een paar fantastische wedstrijden bij. Zoals in de voorcompetitie tegen Kraaien MD1, die ging uiteindelijk met 3-2 verloren, maar wat een inzet, veerkracht en team force: 1e helft de betere partij, maar wel met 2-0 achter. Toen het 3-0 werd kort na rust zouden de meesten het opgeven, maar zo niet MD7. Via 3-1 en 3-2 stonden uiteindelijk de paal, keeper en verdedigers de gelijkmaker in de weg, maar hadden we een heerlijke, sportieve, spannende wedstrijd gezien. Waar ouders als kleine kinderen stonden te juichen en te klappen.
2e geeindigd achter Kraaien maar wel van de 4e naar de 3e klasse.

In de herfstcompetitie was het spannend tegen Athena en Spaarndam, waar bij vriestemperaturen dankzij de warme chocolademelk in de rust (dank Nicolette) met 6-4 gewonnen werd. Om herfstkampioen te worden moest met 5 doelpunten verschil van Overbos worden gewonnen op een inhaaldatum. Beide coaches een weekend weg (dank Jeroen), dus via de app kwamen de tussenstanden door. Rust 4-0, uitlopen naar 6-0, tegenstander werd sterker: 6-1, 6-2. Spanning. Het verlossende bericht aan het eind: 8-2!! Kampioen!

In de midwintercompetitie zijn we het enige team dat alle wedstrijden gespeeld heeft en dat is gunstig want er wordt niet ingehaald….Maar ook zonder dat waren we 1e geworden want met 1 gelijkspel en 3 overwinningen staan we – niet meer in te halen – bovenaan. De mooiste wedstrijd tegen Spaarndam MD1: 1-0 achter, 1-1, 2-1 achter, 2-2, nog 10 minuten………De ouders aan de overkant duidelijk hoorbaar, dit was heel spannend. Nog 5 minuten: 3-2 voor! Spannend, spannend..Laatste minuut: 4-2! Ook de MWC is gewonnen….

Verwachting is dat we de Lentecompetitie in de 2e klasse opereren en een hele zwik mooie spannende wedstrijden krijgen want dat lijkt ons niveau zo’n beetje te zijn…..

Het geheim: de balans tussen 2e jaars D en 1e jaars D werkt heel goed in ons team. 2e jaars trekken de kar en 1e jaars trekken zich daar goed aan op. Er wordt geknokt om elke bal en elke meter en als het een keer niet zo lekker gaat wordt dit met inzet gecompenseerd. Het lijkt alsof een achterstand de meiden tot het uiterste motiveert ervoor te gaan. Kortom wij als coaches genieten van dit team!

Sofie, Meike, Rozemarie, Philine, Finette, Simone, Iva, Daan, Feline, Lente, Roos, Lara, Benthe, Lone en Nicole: blijf er zo voor gaan, dan krijgen we nog een mooie paar maanden waarin jullie veel kunnen leren en mooie spannende wedstrijden kunnen spelen!

En niet te vergeten: Esther die als manager de losse eindjes oppakt, Fridjof die als een "bonds” staat te fluiten en Meester Jaap die de meiden alles bijbrengt en al bij vele wedstrijden aanwezig is geweest voor de motivatie en analyse!!

Fred en Willem
Coaches MD7

p.s. Misschien zit het geheim eigenlijk wel in de wissel en "in de rust” dekentjes, dankzij de ouders van Lone!

Liselore Nap

10-2-2017 @ 15:06:11 |Ok