Bitjes & Nopjes: nog een paar plekken vrij!

Nieuws afbeelding 15-2-2017 Bitjes & Nopjes: Sport en spel voor kinderen in Groep 1/2/3 – Aanmelden kan nu

Voetbalvereniging RCH en hockeyvereniging Alliance organiseren sinds een paar seizoenen het sportprogramma Bitjes & Nopjes, voor kinderen van Groep 1/2/3. Het blijft een groot succes, daarom gaat in maart 2017 Bitjes & Nopjes weer van start.

Wat is Bitjes & Nopjes?
Bitjes & Nopjes is een leuk en stimulerend sport- en spelprogramma voor kinderen van Groep 1/2/3. Lekker buiten sporten, onder begeleiding van een professionele sportinstructeur en een begeleidende ouder, maken de kinderen op jonge leeftijd kennis met voetbal en hockey. Ervaring is niet vereist. Ze leren daarbij op een verantwoorde manier de beginselen van sport en bewegen.

Gedurende een uur per week wordt aan essentiële bewegingsvaardigheden gewerkt. De kinderen leren de verschillende bewegingen en technieken van voetbal en hockey door speelse oefenvormen die speciaal voor deze leeftijdsgroep zijn samengesteld.

Voordelen van Bitjes & Nopjes:

·Verbetering bewegingsvaardigheden als rennen, springen, gooien, vangen, slaan en schoppen

·Verbetering van het zelfvertrouwen door te leren omgaan met winst, verlies, succes en tegenslag

·Ontwikkeling concentratie, focus en luistervaardigheden;

·Verbetering sociale vaardigheden zoals samenwerking, geduld, tolerantie en respect.

Planning voorjaar 2017
We starten na de voorjaarsvakantie. De exacte trainingsdagen zijn nog niet bekend. Er is nog ruimte in de groep op woensdag 14-15 uur. De overige groepen zijn vol. De trainingen duren (inclusief limonade drinken) een uur.

Meer informatie in de bijlage.

Aanmelden via: mailto:[email protected]

Bijlage