Zaalhockey

JD3 zaalkampioen!

Nieuws afbeelding 27-2-2017 We nemen jullie even mee terug naar afgelopen zondag 12 februari ------ Alleen al op de manier hoe ze elkaar begroeten kan je concluderen dat het een team is.  Als ze elkaar een paar dagen niet gezien hebben dan vliegen de verhalen en de dolletjes door de kleedkamer. Niemand zit alleen of staat buiten de groep. Het is een mooie reis samen geweest deze zaalcompetitie met vandaag als eindbestemming het kampioenschap. Hiervoor ligt de focus nog wel op het winnen van de twee laatste wedstrijden tegen Abcoude en de Kikkers.
Twee weken terug is de basis gelegd voor deze kampioenswedstrijden door Mijdrecht met 2-1 te verslaan, mede dankzij het magische moment van Kees. Het enige gevaar dat op de loer ligt is dat de jongens denken dat ze makkelijk gaan winnen. Maar iedereen die het team vanaf het begin van de competitie heeft zien spelen heeft ook de verandering gezien. In het begin waren ze wat onwennig en soms lieten ze een tegenstander lopen. Dit heeft plaatsgemaakt voor discipline en teamspirit. Voor elke bal wordt gevochten en bij elke omschakeling loopt het hele team mee naar voren of naar achteren. Dat extra stapje voor elkaar willen doen en de spelvreugde geeft steeds de doorslag.
Abcoude maakt het spannend en tot het laatste kwartier blijft de 0 - 0 stand op het scoreboard staan. Dan gaat het plots heel snel en wordt de ban gebroken: 3 - 0 winst en de ontlading bij deze wedstrijd is al groot. De meegereisde ouders, vrienden en familie zijn zichtbaar opgelucht en na een snelle pauze moeten de mannen alweer aan de bak. De Kikkers bieden met hun fysiek veel weerstand en de doelpunten gaan gelijk op tot de 3 - 3 stand. Maar dan loopt Alliance heel snel uit naar 7 - 3 en fluit de scheidsrechter af. Sneeuwballen gevecht, taart en trots zijn de ingrediƫnten waarmee de spelers, familie en vrienden een klein feestje vieren.
Fantastische reddingen, soepele individuele acties en solide positiespel hebben het kampioenschap binnengesleept. Ook de support van Ad en Jan Willem kan hierbij niet onvermeld blijven. De zaalcompetitie heeft het team verder ontwikkeld, ook met dank aan de extra trainingen die Jaap voor zijn rekening heeft genomen. De waardevolle lessen over positiespel en snel omschakelen nemen we mee naar de veldcompetitie. Als deze net zo spannend en gezellig zijn als de eerdere competities dan wordt dit weer simpelweg genieten.

Gefeliciteerd Alliance JD3!

Marcel Parson

28-2-2017 @ 20:49:14 |Super D3! Mooi resultaat. Er samen voor gaan en zorgen dat je er plezier is hebt! Leuk om te lezen.We zijn jaloers op jullie :-)Groeten, Marcel