We gaan weer beginnen: Laatste deel van de competitie en vrije dagen

Nieuws afbeelding 3-3-2017 Zaterdag 4 maart begint voor de CDEF teams de lente competitie. Alle teams zijn weer opnieuw ingedeeld en de laatste 10 wedstrijden staan ingepland. De laatste wedstrijden staan zaterdag 27 mei gepland. JC1 en MC1 spelen 11 maart weer de eerste competitie wedstrijden. De A en B teams gaan vanaf zaterdag 4 maart door met de competitie. Voor de A en B teams is zaterdag 20 mei de laatste reguliere speeldag. Super A (JA1) en Super B (MB1) gaan 11 maart weer verder met de competitie en spelen zaterdag 27 mei de laatste reguliere wedstrijd. Ook de Dierentuin kinderen starten zondag 5 maart weer met de Dierentuin competitie en hebben op zondag 28 mei de laatste wedstrijden.

D1 en H1 beginnen zondag 5 maart weer met de competitie (laatste wedstrijden zondag 21 mei) en de overige (jong) senioren en veteranenteams starten zondag 12 maart weer. Voor hen is de competitie op zondag 11 juni of zondag 18 juni afgelopen.

Tijdens deze periode van het jaar hebben we altijd ‘last’ van de vele vrije dagen en vakanties die er zijn. Geef dus tijdig door aan de coach als je niet aanwezig kunt zijn. Zo is snel zichtbaar of het team voldoende spelers heeft, of dat er invallers gezocht moeten worden. Een andere mogelijkheid is ook de wedstrijd eerder spelen (later mag niet) maar dat kost tijd om dit te overleggen met de tegenstander. Wedstrijden die niet doorgaan wegens te weinig spelers moeten alsnog gespeeld worden en er wordt door de KNHB een boete opgelegd (3 punten in mindering en een geldboete, deze wordt doorbelast aan het team). Paaszaterdag is een officiële inhaaldag en een goed moment om een wedstrijd te spelen die wegens te weinig spelers niet door kan gaan.

Knelpunten kunnen zijn zaterdag 6 mei (laatste dag van de meivakantie) en zaterdag 27 mei (Hemelvaartweekend). Voor de teams met eindexamen kandidaten zullen 13 mei en 20 mei in de eindexamen periode vallen.

Vragen hierover kan je altijd stellen aan het wedstrijdsecretariaat. Voor de jongste jeugd (EF) is dat Danielle Riegen – Möring ([email protected]) voor de ABCD jeugd is dat Klaske Kramer ([email protected]) en voor de senioren / veteranen Irene Tuininga ([email protected])