Bestuurstafel

Twee nieuwe coaches voor Alliance D1 en H1 per seizoen 1718

Nieuws afbeelding 24-3-2017 Met veel genoegen willen we jullie informeren dat Kasper Vrolijk vanaf volgend seizoen Ralph Bleeker opvolgt als nieuwe Trainer Coach van Alliance Dames 1 en dat Andre Westdorp vanaf volgend seizoen Karol Sniezek zal opvolgen als Trainer Coach van Alliance H1.

Kasper is al vele jaren verbonden aan Alliance. Enerzijds als speler waarbij hij verschillende selectieteams bij de jeugd heeft doorlopen en nu al een flink aantal jaren in Heren 1 speelt. Dit seizoen is Kasper assistent Trainer bij Dames 1. Daarnaast heeft Kasper de afgelopen jaren verschillende jongens- en meisjesteams enthousiast en succesvol gecoacht. We zijn er van overtuigd dat Kasper dé aangewezen persoon is die onze Dames 1 de komende jaren kan leiden naar, wat we uiteindelijk willen bereiken, een stabiele Overgangsklasser. Onze meisjeslijn barst van het talent!

Daarnaast heeft Karol Sniezek helaas aangegeven na dit seizoen terug te keren naar Polen. Gelukkig hebben we in André Westdorp een uitstekende opvolger in huis, die vanaf komend seizoen Heren1 onder zijn hoede zal nemen. André heeft de afgelopen 2 jaren Karol al op Heren1 geassisteerd en kent de groep goed, naast dat hij succesvol coach is van JA1. Vóór Alliance heeft André zijn sporen verdiend in het Noorden van het land. Met André kunnen we door bouwen op hetgeen Karol de afgelopen jaren voor Alliance heeft neergezet.

Voor de komende jaren is het streven van de club dat we de verbinding van Dames 1 en Heren1 met onze jeugdopleiding gaan intensiveren. Kasper gaat deze rol als Technisch Coördinator Tophockey voor de Meisjes en André voor de Jongens invullen. Zodoende borgen we de verbinding tussen de jeugdopleiding en Dames resp. Heren 1. We zijn daarnaast nog op zoek naar een Hoofd Opleidingen voor de Tophockey Jeugdlijn. Deze functie zal leiding en inhoud gaan geven aan de Tophockey Jeugdlijn. De functie is vacant en word geadverteerd op Hockey.nl. Alliance heeft de ambitie om deze rol zo spoedig mogelijk in te vullen.

Uiteraard maken we graag van de gelegenheid gebruik om via deze weg Ralph alvast te bedanken voor zijn loyale inbreng om het huidige Dames 1 te leiden. Het seizoen is nog lang en Ralph heeft (samen met Kasper) de belangrijke opdracht om Dames 1 veilig in de bovenste helft te laten eindigen van de Eerste Klasse.
Ook voor Karol geldt dat we hem uiteraard willen danken voor zijn hele belangrijke bijdrage aan onze club, jongenslijn en Heren1; op een later moment zullen we daar uitvoeriger bij stilstaan. Tot dat moment zal Karol, samen met André Heren1 naar een veilige toppositie in de Eerste Klasse leiden.

Bart Wiezer (namens Bestuur en Tophockey Commissie)