Categorie E

Een ode aan M8E7

Nieuws afbeelding 8-5-2017 Het einde van een bijzonder seizoen nadert voor de meiden van M8E7. Net op tijd dus om deze kanjers nog aan jullie voor te stellen en jullie te laten weten wat hun seizoen zo bijzonder heeft gemaakt.

In september vorig jaar gingen deze meiden voor het eerst op een half veld hockeyen. Het team werd samengesmeed van drie groepjes uit verschillende 6E teams. Waar de meiden in de zestallen niet altijd in soepel lopende teams zaten, viel dit seizoen vanaf de eerste wedstrijd de puzzel op zijn plek. Tien meiden met enorm veel plezier in hockey, met een sterke wedstrijdmentaliteit en vooral een groep met onderling veel respect voor en gezelligheid met elkaar. Last but not least zijn ze voor de duvel niet bang, zoals in het verloop van het seizoen zou blijken.

Deze mentale kracht openbaarde zich meteen in de seizoensopening, toen het team alle wedstrijden tot de herfstvakantie won, vaak met overtuigende cijfers. Direct werden ze een niveau hoger in gedeeld, zodat de meiden geregeld tegen E2 of E3 teams moesten aantreden. De reeks werd tot aan de winter zeer succesvol voortgezet, met een enkel gelijkspel en verder louter overwinningen. Alleen op het pepernotentoernooi moesten ze hun meerdere erkennen in een JE3/E1 combinatie. Opnieuw gingen de meiden dus een niveau omhoog.

In de midwintercompetitie kregen ze het zwaarder, een lijn die werd doorgetrokken na de voorjaarsvakantie. Tegen een aantal selectieteams leerden de meiden nu dus ook wat verliezen was. Niet altijd leuk, maar zoals je van deze sterke meiden kon verwachten droegen ze dit met opgeheven hoofd. Ze bleven dus elke wedstrijd knokken voor hun kansen, met mooie wedstrijden tot gevolg.

Er zijn nu nog drie wedstrijden te gaan, maar dit prachtige seizoen kan sowieso niet meer stuk voor deze toppers. Ze zijn als team boven zichzelf uitgestegen door de onderlinge chemie, door hun energie en doorzettingsvermogen, kortom: door een top-mentaliteit! Jullie coaches en alle trouwe fans zijn dus waanzinnig trots op jullie.

Ydo Couperus & Wilm Geurts

foto:

Achter, van links naar rechts:

Roos, heerst als laatste vrouw en passt de bal alsof het niets is over het hele veld naar elke vrijlopende buitenspeler;

• Finette, heeft een sterke drive naar voren en kan op heel veel posities uit de voeten;
  • Evi, met veel spelinzicht en goede techniek een "kleine generaal”;
  • Mila, een snelle ranke rechtsbuiten die verdedigers haar hielen laat zien en ook zeer gevaarlijk de cirkel in kan komen;
  • Mette, is doelgericht, heeft veel power en kan die zowel in de spits als achterin zeer goed kwijt;
  • Amy, als ze gas geeft is ze elke tegenstander de baas met haar technische en fysieke kracht;
  • Nienke, kan als linksvoor rushes maken die de hele vijandelijke verdediging in wanhoop achter laten;

Voor, van links naar rechts:

• Fiene, onvermoeibare diesel op het middenveld die elk gat dichtloopt en vervolgens ook nog lucht heeft voor de offensieve actie;
    Filine, klein van stuk maar troeft haar tegenstanders af op slimheid en wendbaarheid;
    Zenne, als rechtsachter uit beton gehouwen, er komt geen tegenstander langs.