Alliance levert Landskampioen

25-6-2017 Op het Landskampioenschap Jong Senioren op de Amersfoortse MHC heeft ons eigen Heren Jong 1 de hoofdprijs in de wacht gesleept door in een zinderende finale met shoot outs te winnen van Oranje- Rood HJ1.
Gedurende de finale dag op het mooie complex van de Amersfoortse tekende zich al de contouren af van een spannende finale. Na 2 x gewonnen en 1 x gelijk, speelden onze HJ1 een moeilijke 'generale' tegen Scoop HJ1. Deze repetitie werd 'gelukkig' met een gelijkspel afgesloten, waarna iedereen zich besefte dat het LK nu echt binnen bereik lag.
In de druilerige regen kwam Alliance HJ1 in de eerste helft op 0-1 achter door een goed uitgevoerde strafcornervariant van Oranje-Rood. Wij kwamen niet echt goed in ons spel en in de rust zorgden coach Thomas Scherpenzeel en manager Roelof ten Broeke voor de juist mindset voor een zinderende tweede helft.
Volle druk met goed spel, veel balbezit maar ook goed gebruik van ons 'koppie' zorgden voor een strafcorner waarbij in de rebound Luca Dellenbag met één hand de bal over de keeper in het net kreeg! Een euforie was zijn deel. Iedereen ging er nog eens goed achter staan en trok de wedstrijd op een gelijkspel naar het einde.
Met reservekeeper Thijs Arp op goal werden de shoot outs een echt thriller en trok Alliance met 3-2 aan het langste einde. Uitzinnig van vreugde hebben vele ouders en toeschouwers dit spektakel mogen meemaken waarbij Oranje-Rood super sportief hun meerderen erkenden in Alliance HJ1.
Een geweldige dag met een mooie kampioen!.... Dankzij veel inzet, hard werken, een aantal goede teamsponsoren, een sportieve manager maar vooral een gedreven trainer/coach met 1 doel voor ogen....'iedereen beter maken en gaan voor de hoogste prijs' - Dat is gisteren volledig gelukt.

Thomas, Roelof en alle spelers van heren Jong 1 - van harte gefeliciteerd! In de historie van MHC Alliance zijn jullie de eerste Landskampioenen van onze club. Chapeau!

Irene Tuininga

26-6-2017 @ 10:39:04 |SUPER👍Gefeliciteerd allemaal. Wel heel gaaf kampioen van Nederland. Geniet ervan dit vergeten jullie nooit meer 😃