Hockey & Trainingen

Wedstrijdverslag Myra Dames 1 - Alliance Dames 1

Nieuws afbeelding 25-9-2017 Ondanks het warme herfstzonnetje was het afgelopen zondag een grauwe dag voor Alliance Dames 1... 0-1 verliezen van Myra is natuurlijk nooit een feestje, maar onnodig punten laten liggen in Amstelveen is helemaal zuur...Dat het verlies onnodig was bleek uit het beeld van de hele wedstrijd.
De eerste helft speelden we goed hockey, vielen sterk aan, verdedigden prima en alles verliep eigenlijk best wel soepel. Maar er waren twee problemen. Het eerste probleem was dat we niet mega veel kansen kregen en de kansen die we kregen wisten we niet te benutten. Het tweede probleem was de strafcorner die Myra op slag van rust toegewezen kreeg. Of eigenlijk was dat niet het grootste probleem, het zat hem meer in het feit dat ze die strafcorner ook daadwerkelijk binnen sloegen. Met een 0-1 achterstand de rust in, terwijl dat zeker niet nodig was.
De tweede helft verliep eigenlijk redelijk hetzelfde als de eerste helft. Met prima spel gingen we op zoek naar de gelijkmaker. Al weken trainen we op shootouts, dus een gelijkspel was meer dan welkom geweest. Helaas zat het er niet in vandaag. Jammer. Heel jammer.
Want: wel hard gewerkt, wel goed gespeeld en wel hard getraind afgelopen week... Wederom onszelf niet beloond. En dat is flink balen. Maar de zon kan (helaas) niet altijd schijnen aan de kant van Alliance. En: na regen komt (meestal) zonneschijn. Maar net als met geluk, die zonneschijn kan je soms ook een beetje afdwingen. En dat is wat we deze week gaan doen. Dat betekent weer 3x hard trainen, rennen met Gus, plezier maken en focussen. En dan zijn we zondagmiddag helemaal ready voor onze thuiswedstrijd tegen Leiden Dames 1!

We zien jullie dan!!
X Dames 1