Hockey & Trainingen

Alliance H1 – Strawberries H1 : 3-2

Nieuws afbeelding 4-10-2017 Op deze winderige zondagmiddag ontvingen we de aardbeien voor een lekker potje hockey. We zagen de dames het goede voorbeeld geven door met 1-0 te winnen van Leiden dames 1, kostte wat het kost wilde we deze keer na 70 minuten met 3 punten van het veld af lopen.

We begonnen sterk aan de wedstrijd, hadden meer balbezit, creëerde kansen maar doelpunten bleven uit. Pas na een kwartier werden we echt gevaarlijk met onze eerste strafcorner, helaas niet meteen een doelpunt maar de scheids had goed gezien dat een voet van een aardbei de bal van de lijn haalde. Een strafbal dus, en zoals heel Alliance weet is Mirek op de strafbalstip als een vis in het water. 1-0 een koud kunstje zoals Mirek na afloop beweerde. Bijna direct na de 1-0 viel ons tweede doelpunt, een lange corner werd snel genomen door Jasper en snel voor de cirkelrand gekaatst door Luc naar Stijn Koning die de bal met enige moeite met de backhand langs de keeper kon werken.

Rust met een 2-0 voorsprong hadden we nog niet meegemaakt dit seizoen, het was nu alleen zaak om de voorsprong uit te breiden en zo Strawberries uit de wedstrijd te spelen.

We begonnen net als de eerste helft ook de tweede helft sterk. Na ongeveer 10 minuten spelen ontving Luc de bal van achteruit en ook deze keer kon Luc de bal in een keer doorkaatsen, Ralph ontving de bal en na een mooie rush langs hun achterlijn werd Tobias aangespeeld. Door de gretigheid van Stijn zorgde hij er bijna voor dat de bal de goal niet in zou gaan maar gelukkig raakte Tobias hem goed genoeg en dus veranderde de 2 op het scoreboard in een 3. Verdere uitbreiding van de score lukte helaas niet, dus kon Strawberries iets terug doen. 2 snelle tegendoelpunten in de laatste 10 minuten zorgde voor lichte paniek maar verder dan deze 2 doelpunten kwamen ze niet en de eerste 3 punten van het seizoen waren een feit.

Volgend weekend staat de befaamde derby tegen Bennebroek op het programma, de wedstrijd die altijd veel spektakel oplevert. Kom dus allemaal kijken en na afloop een drankje doen op het even befaamde Bennebroek TD dat dan ook georganiseerd is.

Groetjes van jullie heren en tot dan!