Hockey & Trainingen

topteams bij Alliance

Nieuws afbeelding 5-10-2017

De competitie voor Dames 1 en Heren 1 is nog maar 4 wedstrijden onderweg en er tekenen zich al wat contouren af. Dames 1 begon met een mooie zege, maar daarop volgden 2 wat ongelukkige verliespartijen. Tegen één van de koplopers LOHC werd een zwaar bevochten 1-0 overwinning uit het vuur gesleept. Een echte teamprestatie waarbij iedereen geconcentreerd en verbeten vocht, om de verdiende punten over de streep te trekken. Mooi om te zien!

Heren 1 leek op een regelrechte overwinning af te stevenen afgelopen zondag tegen Strwberries, maar na een afgekeurd doelpunt was de concentratie geheel weg en stond het binnen enkele minuten 3-2. Een spannende laatste 10 minuten volgden, maar de eerste echte winstpartij (na 3 gelijke spelen met 2 verloren en 1 gewonnen Shoot-out) een feit was. Nog ongeslagen dus..... houden zo, want a.s. zondag 8 oktober spelen zij de derby op en tegen Bennebroek. Kom dus echt allemaal kijken een aanmoedigen om 14:30 uur.

Heren Jong 1 komt op stoom en behaalde zijn tweede ruime overwinning op rij - na een 'valse start' aan het begin van de competitie. Dames 2 moest helaas haar meerdere erkennen in Cartouche; het zat er ook deze keer niet in; zondag het vizier weer scherp stellen op Rood Wit.

De Voorcompetitie voor de jeugd-selectieteams loopt bijna op haar einde. Komende zaterdag is de laatste speelronde en vallen de beslissingen over welke teams in de landelijke competities zullen uitkomen of welke teams daarvoor nog een Play-Off wedstrijd moeten spelen.

JA1 moet, na het verlies tegen Bloemendaal, van de naaste concurrent Reigers winnen of gelijk spelen om deelname aan de landelijke Super A veilig te stellen. Sterker nog... bij een ruime overwinning op Reigers lonkt wellicht de Play-Off voor het Landelijk A. Bij verlies tegen de Reigers volgt een Play-Off wedstrijd op zaterdag 14 oktober.

MA1 moet tegen de nr 2 Hurley MA1; zij moeten winnen om niet afhankelijk te zijn van de uitslag in de andere wedstrijd. Het gaat dus om directe plaatsing voor Super A of voor een Play Off wedstrijd op 14 oktober.

Ook voor JB1 geldt dat ze zaterdag naaste concurrent Alkmaar achter zich moeten laten om zich direct te plaatsen voor Super B. Voor MB1 geldt, dat ze moet winnen van koploper Hurley om nog zicht te houden op directe plaatsing voor Super B. Ook hier volgt anders een Play-Off wedstrijd op 14 oktober.

Al met al dus een belangrijke zaterdag, waar de 'prijzen en plekken' verdeeld worden. Heel veel succes allemaal!

Door de matige prestaties van de Noord-Hollandse JC-teams, is er dit seizoen een plekje minder is gereserveerd voor Noord-Holland in de Inter District Competitie voor C-teams. Hierdoor was het voor JC1 al een moeilijke opgave om IDC te halen. Dat is helaas niet gelukt; de jongens zullen na de herfstvakantie in de Topklasse worden ingedeeld. Nog wel even de laatste wedstrijd winnen!

Ook MC1 heeft een zware voorcompetitie achter de rug; zij zullen na de herfstvakantie in de Topklasse acteren en daar ongetwijfeld hun punten gaan halen.

JD1 staat voor een moeilijke opgave om, na de ruime zege op Xenios afgelopen zaterdag, tegen koploper Amsterdam te spelen. En dan woensdag nog een inhaalwedstrijd. Succes mannen!

Het beste hebben we bewaard voor het laatste: ons MD1 heeft een heel mooie reeks neergezet en nog geen enkel punt laten liggen. Als zaterdag wordt gewonnen, eindigen ze ongeslagen bovenaan in de Voorcompetitie. Een super prestatie, ga zo door meiden!