Hockey & Trainingen

Alliance Dames 1 - LOHC D1 : 1-0

Nieuws afbeelding 5-10-2017 Het was alweer 3 weken geleden dat we met 3 punten op zak van het veld kwamen, dus het was de hoogste tijd om weer een wedstrijd te winnen. Na 2 wedstrijden met goed spel, maar zonder beloning, hadden we ook wel recht op een overwinning. Maar... Leiden staat bekend als een sterke tegenstander. Niet alleen sterk overigens, ook leuk. Aanvallend en vlot spel, wat altijd een leuke wedstrijd oplevert. Zo ook vandaag. En ja, dan win je ook nog. Dat maakt allemaal nog een stukje leuker.
De winst kwam alleen niet zomaar aangewaaid. Heel wat bloed, zweet en tranen gingen ermee gemoeid.We kwamen weer sterk uit de startblokken, maar merkten ook dat Leiden er vandaag geen gras over zou laten groeien. Ondanks een sterkte tegenstander konden we ons eigen spelletje spelen en zetten we een goede eerste helft neer. Wat ons ook een goal opleverde. Na behoorlijk wat chaos in de cirkel van Leiden (denk: 8 man op 3 vierkante meter) was het onze pitbull Iris die de bal achter de keeper wist te krijgen. Met 1-0 voorsprong de rust in.
De tweede helft was meer overleven dan lekker hockeyen. Hier begon het bloed, zweet en tranen gedeelte. Maar het geniale idee van een zekere nummer 14 "als wij de bal hebben kunnen zij niet scoren" kwam hier toch wel gewoon heel goed van pas. En nee, het was niet Milou#14 die dit bedacht. We gaven nog een paar strafcorners weg, maar wisten ons verder, met heel, heel, heel hard werken, goed staande te houden en de cijfertjes op het scorebord bleven braaf onveranderd.
Na onze 1-0 overwinning was het aan de heren om het feest compleet te maken. En dat deden ze dan ook. Ook zij gingen met een overwinning van 3-2 op de Strawberries het veld af. Gefeliciteerd!
Goede dag dus voor Alliance. En nog meer goed nieuws: onze sponsortruien zijn klaar!!! Die zijn hieronder te bewonderen! Meer foto's (van o.a. de achterkant en de mouwen) volgen later.
Volgende week Haarlem uit. Geen woestijn meer, maar een heus waterveld! Het belooft weer een mooie wedstrijd te worden. Wij hebben er nu alweer zin in!
Tot zondag, 12.30 op Haarlem!
X Dames 1