Hockey & Trainingen

Alliance H1 – Xenios H1 : 1-4

Nieuws afbeelding 18-10-2017 Het werd deze week een volledig Alliance – Xenios onderonsje, we zagen de dames op deze mooie zondag met 1-0 winnen van de dames van Xenios. Kostte wat het kost wilde wij ook de heren van Xenios zonder punten terug naar huis sturen.Na een formidabele lunch verzorgd door Guy Koentjes en een motiverende voorbespreking van André en Sjoerd waren we erop gebrand om voor een stunt te gaan zorgen tegen het hooggeplaatste Xenios.

Het fluitsignaal klonk en zoals wel eerder in de competitie hadden we wat moeite met de focus in het begin van de wedstrijd. Na 15 minuten achter de feiten aangelopen te hebben en onder druk gestaan te hebben maakte Xenios hun eerste doelpunt van de wedstrijd.Niet de mooiste, maar ook die tellen en zo stond er 0-1 op het scorebord. Hoewel we niet slecht speelde ontbrak het in de eerste helft een beetje aan creativiteit en zo kon Xenios ons redelijk makkelijk van scoren onthouden. Toen Xenios voor een aantal corners achter elkaar mocht aanleggen vloog helaas de 0-2 in ons doel.

Met een 0-2 achterstand hebben we de kleedkamers opgezocht en ons plan aangepast om toch nog een resultaat uit de wedstrijd te slepen. Ons plan leek goed te werken want gedurende de 2ehelft kwamen we goed in ons spel en waren wij de bovenliggende partij. Haastig gingen we opzoek naar de aansluitingstreffer zonder achterin al te veel risico te nemen. Nadat Nanno, die zondag zijn Heren 1 debuut maakte, de bal de cirkel in sloeg toverde Lucien met een slimme tip-in de 1-2 op het bord. Helaas was het niet heel erg lang spannend omdat Xenios een aantal minuten later de score weer uitbreidde. Omdat vorige week de keepers wissel goed uitpakte hebben we onze goalie er weer uitgehaald en zijn we vol op de aanval gaan spelen. Nadat een aantal aanvallen van onze kant er niet in gingen kon Xenios uit een counter op een lege cirkel aanvallen. Toen het schot een beetje lang uitbleef dacht Jasper nog een kans te hebben om de bal af te pakken. Helaas pakte dat niet briljant uit en bracht dat een strafbal voor Xenios op. Keeper Guy terug op de goal maar die kon er niet veel tegenin brengen en zo eindigde de wedstrijd 1-4 in het voordeel van Xenios.

Helaas voor het eerst verloren dit seizoen maar toch terug kunnen kijken op een goede 2ehelft, vanuit daar kunnen we deze week lekker doorwerken naar een pot tegen koploper Myra.

Oh voordat we het vergeten, als u tijdens de wedstrijden goed naar onze rugnummers heeft gekeken kon u zien dat nummer 27 door verschillende spelers gedragen werd. Zo heeft u bijvoorbeeld topspits Stijn en Bram Iniesta hem al vol trots zien dragen. Iedere wedstrijd kiezen we na afloop de man of the match, ofwel MotM. Deze week was het Guy die naast heerlijk lunch kan maken ook nog een behoorlijk potje kan keepen.

We zien jullie graag zondag 14:45!
Groetjes Heren1