Hockey & Trainingen

Dames 1 - Zoetermeer D1 : 1-1 winst na SO

Nieuws afbeelding 25-10-2017 Het zal de meeste van jullie vast niet ontgaan zijn (vooral de trouwe fans van Heren 1 niet) dat de eerste klasse een nieuwe regel rijker is. De KNHB heeft namelijk ingevoerd dat er bij een gelijkspel nog een extra punt te verdelen valt door middel van shoot-outs. Wanneer een wedstrijd gelijk eindigt, mogen beide teams 5 shoot-outs nemen. De winnaar van de reeks neemt niet 1, maar 2 punten mee naar huis. De 'verliezer' moet genoegen nemen met 1 punt voor het gelijkspel.

Hoewel we wekelijks trainen op het nemen van shoot-outs, hebben we onze training tot op heden niet praktijk hoeven brengen. Daar kwam afgelopen zondag verandering in. Terwijl we dat niet helemaal verwacht en gehoopt hadden...

Onze wedstrijd tegen Zoetermeer afgelopen zondag begonnen we namelijk sterk. Zo sterkt dat Bo binnen 3 minuten de 1-0 maakte. Een mooie solo en harde slag precies in de rechter hoek. Dat we veel kans hadden op winst, dat werd snel duidelijk. Wat ook snel duidelijk werd, is dat het allemaal nét niet lukte. Elk laatste duwtje was niet helemaal zuiver. Tja... daar ga je geen wedstrijden mee winnen. En dat gebeurde dan ook niet. Hoewel we zeker niet slecht speelden, wisten we de wedstrijd niet naar ons toe te trekken op momenten dat we dat wel hadden moeten doen. Ook de tweede helft niet. 1 corner tegen zorgde meteen voor een goal tegen. ZUUR! En dus eindigde de wedstrijd in een gelijkspel.

Wat? Gelijkspel? Ja, shoot-outs! Heel jammer, stom, zuur, balen, janken dat we ons de 3 punten hebben laten ontglippen... Zeker als je wél de betere ploeg bent. Maar, shoot-outs dus, het moest er een keer van komen. Dus ook wel een leuke uitdaging! En zo gingen we op jacht, niet naar 3, maar dit keer naar 2 punten. En dat ging wel lekker. Oefening baart kunst, dat blijkt maar weer. Zowel Pien als Suus wisten hun shoot-out te benutten, wat ons een extra puntje opleverde. Suus met een prachtige actie om de keeper heen en een strak schot op goal. En Pien deed 'gewoon haar ding'. Zeker de moeite waard deze shoot-out even te bewonderen en dan ook meteen te stemmen voor 'Doelpunt van de Week'https://hockey.nl/nieuws/doelpunt-van-de-week/auping-doelpunt-week-21-22-oktober/?cards#comment
Om verwarring te voorkomen: Pien Domhoff aka Tien Domhoff aka Tina Turner. Stemmen dus!

Deze 'semi-overwinning' van afgelopen zondag is goed voor een voorlopige derde plaats in de poule! Volgende week spelen we uit tegen de tot nu toe ongeslagen koploper Amstelveen. Eens kijken of we daar verandering in kunnen brengen!!

Tot volgende week!

Dames 1