Heren 1 goed bezig

Nieuws afbeelding 27-10-2017 Een week nadat nummer 3 Xenios ons verslagen had moesten we ons opmaken voor een pot tegen koploper Myra. We mochten dan wel 1-4 verloren hebben maar het vertoonde spel in de 2e helft gaf een goede basis voor de volgende week. Niet een hele bijzondere week aangezien de meeste teams vakantie hadden en wij dus rustig konden trainen.
Zondagochtend lekker kunnen ontbijten bij Daan Delsman thuis en daarna richting de club voor de laatste voorbereidingen. Nog even de dames kunnen aanmoedigen de eerste helft, maar daarna was het tijd voor onze eigen wedstrijd. Omdat Philip van Poelje nogsteeds geblesseerd is heeft de coach nog invaller Ian van den Broek bij de wedstrijd selectie gehaald en zo gingen we met 16 man het klusje tegen Myra klaren. Vorig jaar hebben wij bewezen een geduchte tegenstander voor Myra te zijn door uit en thuis 3 punten van het veld mee te nemen. Deze wedstrijd moest de 3e in dat rijtje worden en daar gingen wij alles aan doen. Toen we klaar waren om het veld op te gaan mochten we een keertje kijken hoe shoot-outs er als toeschouwer uitzien. Gelukkig trok Dames 1 aan het langste eind, iets waar wij nog wat van kunnen leren…..
Wedstrijd begon voor ons weer beetje aftastend. Het was niet een enorm sterk begin van onze kant maar we wisten vooralsnog uit de problemen te blijven. Toen we steeds beter in het spel kwamen stonden er 2 ploegen op het veld die goed aan elkaar gewaagd waren. Helaas was Myra toch een stukje effectiever en had het niet veel kansen nodig om op 0-1 te komen. Bij ons lukte het maar niet om te scoren en zo leek het een 0-1 ruststand te worden. Uiteindelijk kreeg Myra in de laatste minuut nog een corner waar uiteindelijk met een beetje geluk uit werd gescoord. Omdat we vorige week ook met 0-2 in de kleedkamer zaten en we een goede 2e helft habben gespeeld, wisten we dat ook nu alles nog mogelijk was.
De 2e helft begon voor ons uitstekend omdat we na 3 minuten al de aansluitingstreffer wisten te maken. Stijn Koning kwam over de achterlijn de cirkel binnen en schoot vanuit die lastige hoek over de keeper en via de binnenkant van de paal binnen. Het kon nog beter omdat 2 minuten later de 2-2 al in het net lag door opnieuw een treffer van Stijn. Zo was er met 30 minuten te spelen weer alles mogelijk. Wij waren de 2e helft goed aan het ballen dus kansen bleven komen maar toch was het Myra die ons pijn kon doen. Vanuit een strafcorner sleepten ze de 2-3 binnen. Wij lieten wederom onze veerkracht zien toen Jeroen Reijnen met een backhand de gelijkmaker scoorde. 8 minuten voor tijd kwamen we op 4-3 door een sleep van Mirek en 3 minuten voor het einde deed Mirek dat kunstje nog eens en zette de eindstand op 5-3.
Volgende zondag staat Spandersbosch op de agenda en dat moeten de volgende 3 punten voor Alliance Heren 1 worden.

Tot zondag!
Groetjes Heren 1