Hockey & Trainingen

Heren 1 - Naarden

Nieuws afbeelding 9-11-2017 Afgelopen week mochten we van Andre en Sjoerd de dinsdag training overslaan omdat er toch wat pijntjes en blessures begonnen op te komen. Lekker een avondje vrij voor wat voetbal dus. Woensdag bleek dat het dagje rust maar al te goed van pas kwam toen er een lekker zware training op het programma stond. Deze week kwam natuurlijk Naarden op bezoek en dat was inmiddels de koploper van de poule. Voor ons weer wat extra motivatie om te knallen op de zondag.
Toen die zondag eenmaal was aangebroken regende het in Heemstede en ging de temperatuur ook steeds verder richting de nul. Natuurlijk starten wij thuiswedstrijden met een lunch die dit keer bij Jeroen thuis was. Ook al was het weer niet al te best, zijn we toch richting Alliance gegaan om de Dames nog even aan te moedigen. Omdat de blessures toch aanhielden hadden we deze week maar liefst 3 invallers. Jurriaan, Nanno en Martijn kwamen ons deze week versterken. Voor de wedstrijd nog een klein buitje met een beetje onweer dus vandaar de leuke foto’s dat we aan het schuilen zijn, maar het weer knapte daarna wat op.
Voor het eerst in tijden begonnen we gewoon echt goed aan de wedstrijd. Het eerste kwartiertje waren we gewoon de bovenliggende partij en creëerden we een aantal goede kansen. Af en toe echt dichtbij een goal maar het wilde nog niet helemaal lukken. Na een minuutje of 20 maakte Naarden de openingsgoal door bij de 2e paal de bal in te tikken. Eigenlijk was dit het eerste momentje dat we niet alert genoeg waren en dat werd meteen afgestraft. Best jammer omdat we na de goal tot de rust niet helemaal terug in ons goede spel kwamen. Na de 0-1 waren er nog wat kansjes maar de stand bleef 0-1 bij rust.
Vol goede moed uit de kleedkamer gekomen omdat we er van overtuigd waren dat deze wedstrijd nog naar ons toe te trekken was. Zo ging het ook weer steeds beter lopen en kregen wij weer goede kansen op een gelijkmaker. Uit de corner wilde het gewoon net niet lukken toen wij een bal op de paal zagen eindigen, en de keeper met grootste moeite de volgende er uit wist te houden. Naarden moest het vooral van de snelle uitbraken en corners hebben. Nadat wij de bal er opnieuw niet in kregen lukt Naarden dat wel vanuit de strafcorner, 0-2. Ook na deze goal bleven we toch kansen creëren en die aansluiter moest ook een keer gemaakt worden. Het duurde gelukkig niet heel lang  en zo kwam er toch nog wat spanning in de wedstrijd. Vanuit een strafcorner maakte Rogier zijn eerste officiële Heren 1 doelpunt, er volgde een matige goal celebration dus daar moet hij nog even op oefenen. Die spanning was niet van hele lange duur toen Naarden ons verraste met een hoge bal en zo de score weer uitbreidde. Ondanks dat we bleven aanvallen kwamen we niet meer tot scoren en zo eindigde de pot in 1-3.
Iedereen die ondanks het weer toch gezellig even is komen kijken bedankt! Aanstaande zondag staat er een uitwedstrijd bij de Reigers op het programma. Een echte 6 punten wedstrijd dus kom ons aanmoedigen! 14:45 uur...

Groetjes Heren 1