Bestuurstafel

Nieuwe bestuursleden en Leden van Verdienste

Nieuws afbeelding 28-11-2017 Op de zeer druk bezochte Algemene LedenVergadering gisteravond konden wij weer een aantal nieuwe kopstukken toevoegen aan de grote lijst van vrijwilligers die onze club een warm hart toedragen. Voorzitter Herre Kleuver leidde de vergadering als van ouds. Met prettige kwinkslagen en een mooi verhaal werden vele onderwerpen dynamisch en vlot gepresenteerd aan de leden. In een vogelvlucht werd het seizoen 16-17 beschouwd voor de Breedtehockey en de Tophockey met aandacht voor alle dagelijkse beslommeringen van de commissies en bestuursleden en vooral voor het niet aflatende enthousiasme van dit bestuur.

Marieke Odink stond ruim stil bij de grote groep Breedtehockey, waarin haar taken zich vooral richten op het aansturen van een enorme schare professionele & vrijwillige trainers en coaches voor die vele breedteteams. Een echt bedrijf binnen onze vereniging. Marieke is vooral op zoek naar versterking van haar Breedtecommissie om de Breedteteams nog meer aandacht te geven die zij verdienen.

Bart Wiezer keek terug op een enerverende termijn van 3 jaar waarin veel personeelswisselingen elkaar in de Tophockey opvolgenden. Sportieve successen konden er zeker genoteerd worden met zelfs het Landskampioenschap voor de Heren Jong 1. Tophockey bij Alliance heeft de weg naar boven te pakken gekregen en de vooruitzichten zijn positief. Een echte topprestatie van Bart en zijn TopHockeyCommissie.

Bart Brouwer stond vooral stil bij het financiële boekjaar 1617 en presenteerde in vele mooie slides een bijzonder gezonde financiële huishouding. Hieruit bleek onomstotelijk dat het met de financiële zaken bij Alliance erg goed is geregeld en dat dit bestuur zich vooral wil concentreren op het wegwerken van mogelijke toekomstige risico's. Een beleid dat door alle leden werd ondersteund met een flink applaus voor de prestaties van Bart en zijn Financiële Commissie. De Kascommissie bevestigde daarop het beeld van Bart door de ALV te vragen om een goedkeuring bij acclamatie, gevolgd door groot applaus.

Zowel Bart Wiezer als Bart Brouwer hebben aangegeven hun termijn niet te willen verlengen, waarop het bestuur de heren Jeroen Hellemans en Gert-Jan de Rooij voordroeg als als Bestuurslid Tophockey en Penningmeesters. De voordrachten werden van harte ondersteund door de aanwezige leden.

Als klap op de vuurpijl werden twee prominente vrijwilligers benoemd tot Lid van Verdienste van MHC Alliance. Maurits van der Heijden voor zijn langdurige inzet en enthousiasme voor de Arbitrage binnen MHC Alliance en Lodewijk Bekkers voor zijn tomeloze inzet voor onze velden, arbitrage en accommodatie. Een zeer welverdiende onderscheiding voor beiden heren, die natuurlijk volledig verrast werden door deze benoemingen. Alle aanwezige leden beloonden de beide Leden van Verdienste met een welverdiend applaus en vele persoonlijke handen.

Onze oudst aanwezige Erelid Ben Dicker vatte de avond krachtig samen : er wordt weer veel gelachen op de club! Een positieve houding die wij allemaal met plezier toejuichen en blijven uitdragen.... Chapeau