Zaalhockey

Zaal JC1 - samenvatting 2e weekend

Nieuws afbeelding 17-12-2017 De training van vrijdagavond was er een van strafcorners en een oefenpotje tegen JC12. Omdat de 4e plek in de competitie, met als doelstelling het DK (districtskampioenschap voor intimi) ver weg leek na het eerste weekend met twee verliespotten op rij, leek focus op leuk spel eigenlijk wel prima. De strafcorners liepen het 1e weekend niet goed, maar tijdens deze training was zichtbaar verbetering in aanspelen, stoppen en slepen. Het oefenwedstrijdje was goed om een hoger tempo te oefenen dan met name in de laatste wedstrijd tegen Amsterdam. Na de training gezeur over de MacDonalds… met als ultieme belofte "als we van Pinoke winnen, of gelijkspelen, DAN is er MacDonalds”. Kansloos natuurlijk…De wedstrijd op zaterdag tegen Rood-Wit in ons uittenue begon niet optimaal… iemand had geen handschoentje, de bidons waren niet meegenomen, en Lucien had ’s nachts een ingeving gehad dat Diederik uit moest lopen, terwijl we op vrijdagavond dat niet hadden getraind. Anderzijds, er was wel concentratie. Dat wat ons was overkomen tegen Amsterdam mocht nu niet gebeuren. Wilden we nog enigszins zicht houden op het DK dan moesten we in ieder geval deze wedstrijd winnen. Snel, geconcentreerd en aanvallend spel leidde ertoe dat we terecht met 4-1 voor kwamen. Overmoedig en nonchalant spel resulteerde vervolgens in 2 tegendoelpunten, zodat de laatste 10 minuten toch nog met samengeknepen billen op de bank werd toegekeken. Gelukkig werd de 5-3 gescoord, zodat we de pot winnend afsloten.Anderhalf uur rust, even eten en drinken. Echter, niet iedereen had een broodje en drankje bij zich om energie op te doen en in de kantine was ook niet snel iets verkrijgbaar (iets om niet te vergeten voor het komende weekend). In de kleedkamer werd de tactiek besproken voor de wedstrijd tegen Pinoké… de leider in de competitie, terwijl wij laatste stonden. Half court, verdedigend, dobbelsteen 5 opstelling… eventueel kerstboomopstelling. Ik stond erbij en keek ernaar, maar de jongens begrepen wat Lucien bedoelde, al was de spanning voelbaar in de kleedkamer!Om 17:15 begon de wedstrijd, de zaal zat vol. Na circa 10 minuten met 1-0 achter… maar kort daarop na een counter 1-1 (Pepijn). Rust… en nog steeds spanning, wat was dit? We voelden dat we Pinoké met dit spel uit hun concentratie konden houden. Zolang we onze voorspelers scherp op hun verdedigers hielden en de as gesloten hielden kon Pinoké geen hoog tempo spelen. En de dribbel van Wessel leidde niet alleen tot irritatie bij hun spelers maar zelfs bij hun coaches! Nog maar 20 minuten volhouden, en mikken op een paar counters… De tweede helft begon, al snel met 2-1 achter… groene kaart voor ons dus 4 man in het veld, het zag er niet best uit. Maar toch 2-2 (Tijn) na een prachtige counter. Het publiek op de banken… de speler en ouders van Hurley, Bloemendaal en Amsterdam scandeerden "Alliance, Alliance…”. Heel veel strafcorners tegen in de laatste 10 minuten, maar Diederik deed wat hij moest doen, uitlopen en zichzelf breed maken… terwijl de uitlopers op de afschuif liepen, en 2 man op de doellijn (met een fantastische redding van Ties). Pinoké varieerde niet dus strandden de schoten keer op keer op de legguards van Diederik. Stress in de laatste minuten, blessure bij Pinoké… en de laatste 30 seconden tikten weg terwijl het spel stil lag. De ontlading was enorm toen er werd afgefloten! We hadden gelijk gespeeld tegen Pinoké, maar het voelde als een overwinning!In de MacDonalds van Diemen werd het feest gevierd onder het genot van hamburgers, friet en milkshakes. Niet echt verantwoord, maar wel heel erg verdiend! 4 punten uit de laatste 2 wedstrijden en het team ligt weer op koers voor het DK. Komend weekend twee wedstrijden die we moeten winnen om deze opmars voort te zetten. Vrijdagavond de voorbereiding in Spaarndam!

Groeten en tot volgend weekend,Mark (manager JC1 Zaal)

Eduard Holtz

18-12-2017 @ 11:35:38 |Mooi verslag! Succes mannen.

Stijn Hazen

18-12-2017 @ 23:25:25 |Het was een feest om de jongens als team te zien knokken. Met deze vastberadenheid en focus kunnen jullie nog ver komen mannen. Ga zo door!

Hans Roseboom

19-12-2017 @ 00:04:24 |Top mannen!