Hockey & Trainingen

IDC Phoenix HJ1 – Alliance HJ1 Part 6 + EVENT!

Nieuws afbeelding 24-4-2018

Voor alle beelden kijk je gewoon op Facebook: Alliance jong heren 1 / Instagram: hj1alliance / Youtube: hj 1 mhc alliance. Houdt u alvast de agenda vrij voor HET Zondag 3 juni 10:30 HJ1 EVENT?

Deel 6/10. Zondag 22 april uit tegen Phoenix HJ1 Zeist. De thuiswedstrijd sloten we af met een gelijkspel. Het zou geen gemakkelijke pot worden. In de kleedkamer werd duidelijk gemaakt dat we niet met lege handen naar huis wilden. Eigen spel, looplijnen als getraind. Doel NK, winnen, zo hoog mogelijk eindigen. In het HJ1 rode uit tenue, gesponsord door Cramer Accountants en Belastingadviseurs, werd de warming up gestart. Mooi weer dus prima omstandigheden om een goede pot neer te zetten.

Onder leiding van uitmuntende scheidsrechters (mag ook wel een keer gezegd) begon de eerste helft met over en weer clean spel. Veel strafcorners aan beide kanten. Ondanks dat we de bovenliggende partij waren slaagt Phoenix erin om in de 17e minuut uit een counter de 1-0 te maken. Dat zorgt ervoor dat we nog scherper aan de bak moeten. In de rust zijn we het erover eens dat we in de tweede helft het goede spel moeten voortzetten en de kansen moeten afmaken.

Met Ian van den Broek terug in de basis krijgt hij 7 minuten na rust de bal aan zijn stick. Met een mooie actie in de cirkel kan hij furieus uithalen en is de gelijkmaker een feit, 1-1! De hele tweede helft laten we zien dat we de bovenliggende partij zijn. Na een verovering van de bal op onze 23 op Phoenix, weet Dobbe van Os, Watse Kleuver op het middenveld te bereiken, die kan doorpassen op de op rechts opstormende Ian van den Broek. Het ingebrachte schot in de cirkel wordt geblokt door Phoenix. Huib van Limborgh kan de bal oppikken en met een slim tikje speelt hij de bal in de cirkel tegen het been van de tegenstander. Strafcorner in de 55e minuut! Ian van den Broek doet "De IAN”. Links, rechts, kijken, knallen…. raak! 1-2!

Nils Boer en Tom Lahnemann sloegen nog een aantal gaten in de hemel in het laatste kwartier. Teun Roerink en Matteo Vermeulen dank voor jullie inzet. We zijn weer een stapje dichter bij deelname aan het NK.

ZONDAG 3 JUNI HJ1 EVENT!

Op zondag 3 juni speelt HJ1 thuis tegen Pinoké HJ1 om 10:30. Dan zal duidelijk worden of we deelname aan het NK veilig kunnen stellen. Houdt u deze datum vooral alvast vrij in uw agenda! Alle support  van iedereen is welkom! Als ouders of familie van de huidige selectie HJ1, of als oud HJ1 spelers met familie bent u meer dan welkom én automatisch VIP! U wordt binnenkort speciaal uitgenodigd om als VIP rondom de wedstrijd gefêteerd te worden.

DUS…. Save the date!

Jullie HJ1 boyz