Dames 1 promoveert rechtstreeks naar de Overgangsklasse

Nieuws afbeelding 8-5-2018

Onze Dames 1 heeft het geflikt. Afgelopen zondag werd tegen directe concurrent Alphen rechtstreekse promotie naar de Overgangsklasse afgedwongen. Alliance Dames 1 won het duel overtuigend met 2-0 en bekroonde zo een heel goed seizoen met promotie.

Dit seizoen startte Kasper Vrolijk als hoofdcoach samen met zijn assistent Charlie Pereira en manager Ingeborg Domhoff met een sterk verjongd en vernieuwd team aan de uitdaging om de Overgangsklasse te bereiken. Met heel veel passie en inspiratie slaagden Kasper en Charlie erin een hecht team te smeden. Een deel van de bestaande ploeg werd aangevuld met meiden die weer terugkeerden op het oude nest en met "eigen kweek”. Gedurende het seizoen besefte het team steeds meer dat rechtstreekse promotie gewoon een heel realistische doelstelling was. Zo werd vanaf de winterstop de ambitie bijgesteld om een gooi te doen naar de tweede plek (de eerste plaats was té ver weg). Uiteindelijk werd het de derde plek. "It is better to aim high and miss than to aim low and hit!” En zo geschiedde. Dames 1 promoveert naar de Overgangsklasse. En dat is waar ze thuishoren en met al het talent van onze club waar ze ook nog lang zullen spelen.

Dames 1, namens het bestuur en de hele club: van harte gefeliciteerd en bedankt dat jullie ons, Alliancers, trots maken!