Hockey & Trainingen

Scholing 'fysieke ontwikkeling' voor jeugdtrainers Alliance

Nieuws afbeelding 3-10-2018 Dit seizoen vinden er op de zaterdagmiddagen scholingen plaats over diverse thema's voor jeugdtrainers en coaches van Alliance. Deze scholingen worden georganiseerd door de hoofd jeugdopleiding van Alliance, Charlie. Vorige week zaterdagmiddag was het de beurt aan Scopo Atletico om de aanwezigen mee te nemen in de mogelijkheden tot het verbeteren van de algemene motoriek van Alliance jeugdleden.
Scopo Atletico verzorgt sinds vorig seizoen de fysieke trainingen voor de selectieteams D tm A op de maandagmiddag en -avond.

De middag begon met een quiz over o.a. welke grondvormen van bewegen er bestaan, hoe veel % van de kinderen tekort schiet op een motorische test en welke voordelen breed ontwikkelen biedt ten opzichte van vroeg eenzijdig één sport beoefenen. Daarna werd er op interactieve wijze een brug geslagen tussen de theorie (grondvormen van bewegen zoals balanceren en stoeien) en de praktijk (warming up bij training en wedstrijd). Ook werd hierbij ingegaan op welke warming-ups wenselijk zijn bij een bepaalde leeftijdscategorie (voor, tijdens en na de groei).

Dit leverde interessante gesprekken tussen de trainers op over hoe binnen Alliance warming-ups kunnen worden vernieuwd en jeugdleden zowel mogelijk variatie geboden kan worden. Dit met als doel om veelzijdige bewegers op te leiden die uiteindelijk beter gaan hockeyen en meer plezier hebben!

Vragen over dit thema?