Helmond D1 - Alliance D1

Nieuws afbeelding 18-10-2018
Afgelopen zondag was het tijd voor onze eerste échte uit wedstrijd. In Helmond. Waar het in Heemstede een heerlijke lentedag in oktober was, was het meer naar het zuiden ineens weer hoogzomer met een temperatuur van 25 graden. Fijn voor onze supporters die, ondanks de 140 km snelweg, toch gewoon langs de lijn stonden!

Vastberaden om met niet minder dan drie punten weer terug naar Heemstede te gaan stapten we het veld op. Bijna twee uur heen en twee uur terug rijden zou een beetje zonde zijn als we niet alles eruit zouden halen wat erin zat.

We begonnen dan ook sterk en kregen in de eerste 10 minuten 4 behoorlijke kansen. Blijkbaar waren we nog niet helemaal wakker na de lange autorit, moesten we nog aan de warme temperaturen wennen of schrokken we gewoon van het feit dat we zo snel al zo veel mogelijkheden tot scoren kregen. De reden maakt verder ook niet uit, maar deze kansen wisten we niet te benutten en dat was zuur! Nog zuurder was het toen Helmond tien minuten later wel twee kansen wist te benutten en we ineens 2-0 achterstonden.

Het liep de eerste helft dan ook niet lekker en van de belofte "met niet minder dan drie punten naar huis" leek dan ook niet veel meer over te zijn. Totdat we vlak voor rust een strafcorner versierde, die Lau perfect het goal in werkte. Zo gingen we met 2-1 de rust in en waren we weer helemaal terug in de wedstrijd.

Het niveau ging de tweede helft omhoog. Geniaal hockey was het niet, maar met heel hard werken kwamen we vandaag gelukkig een eind. Halverwege de tweede helft was het Boor die met haar backhand de bal door de benen van de keeper van Helmond schoot en de gelijkmaker op haar naam kon schrijven.

En toen was het ineens niet meer zo heel onmogelijk om onze belofte na te komen. Tot de laatste minuut hebben we gevochten voor het winnende goal, die er helaas niet kwam. En dus moesten we genoegen nemen met een gelijkspel en gingen er niet 3 punten, maar 1 punt mee in de bus naar Heemstede...

Volgende week hebben we weer een flinke uitwedstrijd: Zwolle. Wij hopen ook nu weer, ondanks het aantal kilometers, wat Alliancers langs de lijn te zien :)

Deze week 3x hard trainen en dan zondag hopelijk wel die drie punten meenemen uit verweggistan!

Tot dan!