Zaalhockey

Nieuws afbeelding 28-10-2019 De voorbereiding voor het zaalseizoen is alweer in volle gang! Zaalhockey is door de KNHB in Nederland erg gepromoot en steeds meer clubs doen met alle jeugdteams mee met de zaalcompetitie. Een volwaardige Midwintercompetitie zit er dan ook niet meer in.

Vertegenwoordigers van onze club werken hard aan de realisatie van een blaashal op het eigen terrein. Dit is een langdurig traject waar veel partijen bij betrokken zijn. Voor komend zaalseizoen zal er dan ook nog geen blaashal zijn. Dit betekent dat wij wederom afhankelijk van de (zeer weinige) zaaluren, die ons ter beschikking worden gesteld in sporthal De Kooi, Groenendaal en de hal in Spaarndam.

Het vorig seizoen ingezette zaalcompetitiebeleid zal worden voortgezet en is inmiddels aan alle coaches gecommuniceerd:

·Alle jeugdteams (inclusief Jongste Jeugd vanaf de E8-teams) zijn inmiddels opgegeven voor de zaalcompetitie. De 6E-teams en F-teams niet.

·De Selectie- en Opleidingsteams en Jongste Jeugd krijgen zaaltraining.

·De Breedteteams blijven 1x in de week op het veld doortrainen zolang het weer het toelaat. Dat zal een gewone veldtraining zijn. Daarnaast gaan we proberen zaalclinics te organiseren.

·De hoogte van de zaalhockeycontributie wordt in de loop van het seizoen definitief vastgesteld en is o.a. afhankelijk van wel of niet trainen in de zaal en het aantal trainingsuren daarvan. Voor de duidelijkheid wordt gemeld dat ook breedteteams die niet trainen in de zaal, zaalhockeycontributie betalen (inschrijfgeld KNHB waarin de zaalhuur voor competitiewedstrijden is verwerkt).

Binnenkort vragen wij de coaches ons aanvullende informatie te geven over de samenstelling van het zaalteam. Voor elk zaalteam moeten bijvoorbeeld 2 zaalscheidsrechters worden aangemerkt en een contactpersoon voor de zaaldienst. Het is misschien handig om hier binnen het team alvast over na te denken.

Alvast voor in de agenda: maandag 25 november vindt de coachavond plaats waarin wij alle ins en outs over het komende zaalseizoen uit de doeken gaan doen.

Op naar een sportief zaalseizoen!

Mede namens het bestuur,

De Zaalhockeycommissie