Bestuurstafel

GEZOCHT: Voorzitter Vrijwilligerscommissie

Nieuws afbeelding 24-2-2020
GEZOCHT: Voorzitter Vrijwilligerscommissie

Doel Het doel van de vrijwilligerscommissie is het waarborgen van de continuïteit van een evenwichtig vrijwillligersbestand.

Functie-inhoud

• Bijhouden van een database waarin staat wie binnen MHC Alliance welke taken uitvoert.
  • Functieomschrijvingen opstellen voor alle vrijwilligers functies binnen MHC Alliance en deze up to date houden.
  • Een adviserende rol spelen in de juiste match tussen de vacatures binnen MHC Alliance en de interesses, wensen en competenties van de (potentiële) vrijwilliger.
  • Maatregelen nemen om ondervertegenwoordigde doelgroepen aan te trekken voor een vrijwilligersfunctie.
  • Commissies en bestuur adviseren en ondersteunen in een planmatige manier van werken (o.a. opstellen van draaiboeken) en van begeleiden
  • Voorbereiden en organiseren van de jaarlijkse vrijwilligersavond in samenwerking met het bestuur.
  • Enkele malen per jaar overleg met de secretaris en andere direct betrokken bestuursleden Alliance
  • Inventariseren van de wensen, behoeften en motieven van vrijwilligers.

Tijdsbesteding

• Ongeveer 1 keer in de 2 maanden overleggen. Incidenteel extra als dat nodig is.
  • Binnen de (nog samen te stellen) commissie wordt een taakverdeling gemaakt. Je kan de taken waar jij verantwoordelijk voor bent redelijk flexibel inplannen afhankelijk van je eigen agenda.
  • Een functie waarbij je midden in de vereniging staat en waarin je veel contact hebt met verschillende leden en ouders van leden.
  • Een functie waarin je een actieve bijdrage levert aan het klimaat/ de cultuur van MHC Alliance
  • Een functie waarin je een bijdrage levert aan de continuïteit van MHC Alliance door het mobiliseren van vrijwilligers.

Wat vragen we van je:

• Planmatig werken en denken.
  • Coördineren en delegeren.
  • Flexibel/ hulpvaardig.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • Goed kunnen omgaan met vertrouwelijke informatie en gevoelige kwesties.

Lijkt het je leuk om als vrijwilliger aan de slag te gaan in deze rol of wil je meer weten over deze veelzijdige functie, neem dan contact op met Pauline Beije [email protected]