SPORTIEF VOORBEELD : DAMES 2 !!

Nieuws afbeelding 28-4-2009 Incasseren hoort bij de sport. Dat doen we eigenlijk vooral in het veld, als we een wedstrijd verliezen. Maar ook buiten het veld is het soms incasseren geblazen. Voor onze Dames 2 is dit wel het seizoen geweest van tegenslagen. Van neervallen, maar ook weer opstaan. D2 begon enthousiast aan het seizoen en wilde graag promoveren naar de Reserve Overgangsklasse. Door wijzigingen rondom Dames 1 aan het begin van het seizoen was er geen trainer die Dames 2 kon ondersteunen bij de kampioensaspiraties. Tot aan de winterstop ging het toch voorspoedig met de resultaten: een gedeelde eerste plaats! Helaas moest Dames 1 gedurende het seizoen een toenemend beroep doen op Dames 2- speelsters: vier speelsters uit Dames 2 werden ingezet voor Dames 1 waaronder de keepster. Daarnaast verlieten vier speelsters het team om persoonlijke redenen, vooral zwangerschappen. En toen waren er nog maar 7 speelsters over! Het werd steeds moeilijker om iedere week genoeg junioren te vinden om in te vallen. In verband met het bezettingsprobleem kon er niet meer getraind worden en verslechterden de resultaten. Heel begrijpelijk dat de overgebleven dames daar niet blij mee waren. Maar… 5 van de 7 Dames 2 speelsters die nog over waren hebben nu, na overleg met het bestuur, besloten het seizoen toch op een goede manier af te maken. Dit is ook mogelijk gemaakt dankzij een grote groep speelsters uit andere dames teams die Dames 2 komt versterken en dankzij Jeroen Tuininga die zich heeft aangeboden als trainer voor de laatste weken van het seizoen. Dames, we willen jullie bedanken voor jullie positieve inzet en leven met jullie mee! We wensen jullie veel succes bij de laatste competitiewedstrijden!  Voor de meisjes jeugd: wisten jullie dat Dames 2 hartstikke goed kan hockeyen? En dat het heel leerzaam is om naar te kijken?
Erik Jan Verhulst