Hockey & Trainingen

Heren 1 afscheid Sjoerd Wolters - Welkom Bart Vergeer

Nieuws afbeelding 19-5-2021
Nu de KNHB heeft besloten de competitie te beƫindigen en Heren 1 is gehandhaafd richten we ons op volgend seizoen.

Dat betekent dat we afscheid nemen van Sjoerd Wolters. Sjoerd is bij Alliance beginnen als assistent en heeft later het stokje overgenomen om uiteindelijk 3 jaar aan het roer te staan als hoofdtrainer/coach. In die periode heeft hij - ondanks Corona - de spirit en het plezier bij Heren 1 weten te behouden. Met een jong team heeft hij prachtig hockey laten zien!

Sjoerd is ook nog jong en hij heeft de ambitie om ooit in de Staff van Oranje op de Olympische Spelen te zijn. In lijn met die ambitie heeft hij er voor gekozen om na 3 jaar elders nieuwe leerervaringen op te doen. Wij zijn hem dankbaar voor de afgelopen jaren en wensen hem alle succes!

Enter Bart Vergeer. Met Bart hebben we een jonge maar toch ervaren trainer/coach gehaald. Hij zat onder meer in de staf van Amsterdam H1 als wedstrijd video analist (3 jaar) en Hurley Heren 1 als assistent trainer en analist (4 jaar). Als hoofdtrainer heeft hij onder meer Ring Pass dames 1 begeleid met als resultaat promotie naar de indoor hoofdklasse,en een eerste plek in de overgangsklasse toen Corona bij ons allen insloeg.

Ondanks dat prestatie hiermee een nadruk lijkt te krijgen is dat zeker niet alleen het geval. Dieper kijkend naar de teams en de rol van deze jonge trainer / coach is er een sterke analist te zien die structuren bouwt en vooral veel opleid, voorbeelden hiervan zijn te vinden in het extreem jonge team van Ring Pass dames 1 (8 eerste jaars senioren), maar ook in zijn rol als opleider bij de Hurley jeugd en zijn begeleiding van doorstroming bij Hurley D2 en D3.

De komst van Bart sluit hiermee goed aan bij de ambities van de club ten aanzien van het bouwen naar een integere top-hockey cultuur met een sterke opleiding en gezonde prestatie drang. In lijn daarmee zal volgend jaar ook Jong Heren 1 weer een opleidingsteam zijn en versterken we de driehoek Jongens A1,  Jong Heren 1 en Heren 1.

Met sportieve groet,
Jarrit Hueting