DE BLAASHAL: HET AFTELLEN IS BEGONNEN, NOG 50 DAGEN!

Nieuws afbeelding 7-10-2021
Misschien heb je het al gemerkt; de voorbereidingen voor de installatie van de blaashal zijn gestart. Tegels die worden gelift rondom veld 4, stoere mannen die her en der aan het boren zijn en de fietsenstalling die wordt opengebroken voor het aanleggen van een nieuwe gasleiding…

Hij komt er echt: onze eigen Alliance blaashal! "Fantastisch om te zien.” zegt bestuursvoorzitter Daan Beekhuis, "We zijn er best trots op dat we straks onze leden in onze eigen mooie hal kunnen laten zaalhockeyen. Gewoon lekker hier op Alliance en niet meer naar ver afgelegen zaaltjes rijden voor je training of thuiswedstrijden.”

Het realiseren van zo’n blaashal is een flinke klus. We krijgen er als club ook behoorlijk wat extra taken en verantwoordelijkheden bij. Daan: "Zo’n hal is wel een stevige verantwoordelijkheid en moet goed beheerd worden. We zijn dan ook op zoek naar een technisch onderlegde vrijwilliger die het beheer van de hal onder zijn of haar hoede wil nemen. En ja, ook mensen die in het beheer willen helpen.”

De hal wordt van maandag 22 november tot en met vrijdag 26 november in fases opgebouwd op veld 4. "Dat wordt inderdaad aanpakken!” aldus Maurits van der Heijden (Coördinator realisatie Blaashal). "Onder leiding van de ervaren leverancier gaan we o.a. de blaashal(huid), toegangspoort, ventilatiesysteem, hockeyvloer, meubilair en verlichting plaatsen. En natuurlijk de blaashal opblazen, dat wordt een magisch moment, echt gaaf om mee te maken!”

Ook bij het op- en afbouwen zijn veel vrijwilligers nodig: ouders die van aanpakken weten. "Het wordt echt handen uit de mouwen steken, maar het is ook een spectaculaire ervaring met een hoop gezelligheid, saamhorigheid en plezier!”
"Als de hal eenmaal staat gaan we er natuurlijk wel een feest van maken met elkaar.” aldus Daan, "Daar kijken we nu al naar uit!”

Interesse om bijdrage te leveren aan het beheer van de blaashal? Graag! Meld je aan via: [email protected] of neem rechtstreeks contact op met Maurits.
Over de vrijwilligers die we nodig gaan hebben voor de opbouw en afbouw horen jullie later meer!

Met sportieve groet,
de Blaashal Commissie

Een impressie van hoe het eruit komt te zien.

De blaashal moet stevig worden verankerd om niet weg te waaien.