Bestuurstafel

Alliance Dames 1 speelt komend seizoen in Eerste Klasse

Nieuws afbeelding 22-8-2022
Ons hoogste damesteam zal dit jaar in de Eerste Klasse spelen en helaas niet in de Overgangsklasse.

Na een prachtig vorig seizoen waarin Dames 1 ons heeft getrakteerd op enerverende wedstrijden was het team bijna gepromoveerd naar de Promotieklasse. Hierna is binnen het team onrust ontstaan door het wegvallen van de beoogde hoofdcoach als vervanger van de vertrekkende coach Kasper Vrolijk. Deze onrust heeft ertoe geleid dat in juli een groot deel van de overgebleven speelsters van het Dames 1 hun heil buiten Alliance heeft gezocht.

Ondanks dat we in juli Sander Noordhof hebben gevonden als nieuwe hoofdcoach (introductie van Sander volgt binnenkort), hadden deze speelsters door gebrek aan vertrouwen in het tijdig op sterkte brengen van het team, hun keuze om te vertrekken al gemaakt.  Het team kwam door het vertrek van deze speelsters onder een kritische grens wat vervolgens nadelig was voor het vertrouwen van mogelijke nieuwe speelsters om onze Dames 1 komend seizoen te versterken.

Het vele werk door Sander en de groep nauw betrokkenen binnen de club ten spijt, hebben we moeten constateren dat het niet reĆ«el is om een volledig team op Overgangsklasse-niveau samen te stellen. Om de competitie toch met een Alliance Dames 1 te starten, hebben we Dames 2 benaderd met de vraag of zij het komend seizoen de kern van het nieuwe Dames 1 willen vormen. Gelukkig heeft Dames 2 daarmee ingestemd. We zijn als bestuur de speelsters van Dames 2 zeer erkentelijk dat zij in het belang van onze club deze belangrijke taak op zich nemen. Zeker omdat dit veel van de speelsters zal vragen in het komende seizoen.

Gezamenlijk hebben we ervoor gekozen de KNHB te verzoeken Dames 1 te plaatsen in de Eerste Klasse, wat door de KNHB gehonoreerd is.

Het bestuur zal de afgelopen periode grondig evalueren met de betrokkenen welke lessen we moeten trekken uit alle ontwikkelingen om een dergelijke situatie van onvoldoende vertrouwen in de toekomst te voorkomen. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan een plan om te bouwen aan een nieuw team voor het seizoen 2023-2024.

Het zal komend jaar een pittig seizoen worden voor het nieuwe Dames 1. Zij gaan ervoor als team, onder leiding van Sander Noordhof en ze hopen dat de leden hun komen aanmoedigen bij de wedstrijden op zondag!

Met sportieve groet,
Jochem Verberne | Bestuur Tophockey