Arbitrage

Doe op 2 en 7 nov examen voor je scheidsrechters kaart

Nieuws afbeelding 26-10-2022
Er zijn weer nieuwe mogelijkheden om examen te doen en om ondersteuning te krijgen. Doe online examen op 2 of 7 november. Kom naar de instructie avond op 7 november.

Waarom hebben we clubscheidsrechters nodig?
Tientallen ouders hebben in september hun scheidsrechterskaart gehaald, en daar zijn we erg blij mee! Op Alliance bouwen we continu aan een bestand van scheidsrechters omdat we niet zonder kunnen. Er zijn helaas nog veel teams zonder de gewenste zes ouders met kaart (coaches en managers niet meegeteld). Meld je zo snel mogelijk aan want een leuke sportieve wedstrijd start niet zonder scheidsrechters!

Doe examen en gebruik de KNHB e-learning
De KNHB heeft een praktische Online leeromgeving met een online examen. Je kunt in je eigen tijd en tempo thuis leren. Daarin kom je praktijksituaties tegen waarbij de spelregels worden uitgelegd. Ook oefen je met vragen, waardoor je de spelregels nog beter leert. Er zijn compacte en duidelijk video's die de spelregels en spelsituaties verhelderen.

Je kan (daarna) zelfstandig een online examen doen op 2 of 7 november. Je kiest zelf welke dag je het prettigst vindt. De toets maak je online en bestaat uit meerdere multiple choice vragen. Je krijgt gelijk te zien of je geslaagd bent.

Wil je de e-learning volgen en daarna online het examen clubscheidsrechter doen, meld je dan aan via [email protected]. Je krijgt toegang tot de e-learning van de KNHB waar je in ongeveer 5 kwartier klaargestoomd wordt voor het examen. Het examen bestaat vervolgens uit dertig vragen en duurt ongeveer twintig minuten. Afgelopen september slaagde 99% van de deelnemers voor dit examen.

Kom naar de instructieavond voor examenkandidaten zonder hockeyervaring
Op 7 november is er een informatieavond voor ouders die willen beginnen met fluiten maar nog weinig of geen ervaring met hockey hebben. Hockey je zelf niet of heb je twijfels of je wel kunt fluiten? Kom dan op 7 november naar het clubhuis. In één avond maken we je wegwijs in de spelregels en geven we je talrijke tips om te zorgen voor zelfvertrouwen en een aangename en sportieve wedstrijd. Heb je geen fluit- of speelervaring dan is dit dé manier om te beginnen: hoe eerder je begint met fluiten, hoe makkelijker het is. En je zult zien: je kan dit ook zonder de conditie en ervaring van een tophockeyer!

Afhankelijk van het aantal deelnemers kun je op deze avond aansluitend het KNHB examen clubscheidsrechter afleggen. Meld je voor deze avond aan bij Onno Bosch via [email protected] zodat je ook kan worden ingeschreven voor het examen.

Spelregels
De basisregels voor hockeywedstrijden vind je hier: https://www.knhb.nl/spelregels-hockey
Alle regels en specifiek per categorie zoals jongste jeugd en zaalhockey: https://www.knhb.nl/kenniscentrum/scheidsrechters/alles-over-de-spelregels

Heb je vragen, aarzel dan niet om contact op te nemen met Onno Bosch via [email protected].

Met sportieve groet van
de Arbitragecommissie

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes? Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.