MHC Alliance start met professionele afvalscheiding

Nieuws afbeelding 23-2-2023 MHC Alliance start na de voorjaarsvakantie met een pilot voor professionele afvalscheiding op het terrein en in het clubhuis. We gaan daarvoor samenwerken met Circlarity. Deze organisatie helpt ons zo duurzaam mogelijk om te gaan met het gebruik van grondstoffen.

We vragen van alle leden, ouders en bezoekers hun medewerking omdat we hiermee een grote stap kunnen zetten in een duurzamere, groenere vereniging. Het is de bedoeling dat we onze footprint gaan verkleinen en mogelijk ook kosten kunnen besparen. We werken ook samen met HC Bloemendaal die tevens een pilot start.

Wat doet Circlarity voor Alliance?
  • advies en hulp bieden middels een dashboard in het scheiden van afvalstromen
  • leveren van geschikte afvalbakken, zakken en stickers,
  • inzicht bieden in de (samenstelling, volumes, kosten) van weggegooide grondstoffen
  • mogelijkheden geven tot circulair inkopen.

Recycling
Circlarity gaat op zoek naar de beste partijen die onze afvalstromen zo hoogwaardig mogelijk kunnen verwerken. Waar mogelijk zal een tweede leven gegeven worden aan deze afvalstromen en komen deze terug bij MHC Alliance. Bijvoorbeeld van koffiedrab naar oesterzwamkroketten en van sponsorbanners naar ballentassen,

Circlarity helpt MHC Alliance dus richting de circulaire economie! Neem alvast een kijkje op www.circlarity.nl.

Wil je meer informatie? Neem contact op via [email protected].

Met duurzame groet,
Shira Gimes
Voorzitter Barcommissie

Milgro
Circlarity maakt onderdeel uit van Milgro (www.milgro.eu). Milgro is al 30 jaar de partner voor het verduurzamen van de afvalmarkt. Met 130 collega’s zijn ze iedere dag bezig restafval te reduceren, door o.a. betere scheiding. Ze doen dit binnen verschillende sectoren, logistiek, mobility, food en energie sector. Voor de verschillende stromen en zet Milgro als onafhankelijke partij per stroom de beste (op eco of euro) dienstverlener in (samenwerking met ongeveer 400 partijen). Inzet betekent het zorgdragen voor de juiste inzamelmiddelen, ophaalfrequentie, afvallogistiek en scheiding van afvalstromen en dit inzichtelijk maken in een online-dashboard applicatie.

Foundation The Wave
Dit initiatief is mede tot stand gekomen door samenwerking met Foundation The Wave. The Wave draagt bij aan een wereld zonder plastic zwerfaval door een massale beweging van bewustwording en actie in gang te zetten bij sportverenigingen: "Plastic Smart Sport Clubs - Een wereld met minder plastics, minder zwerfaval en circulaire sportverenigingen.".

Meer info kan je vinden op www.foundationthewave.org of neem contact op met Olivier van Nieuwenhuizen, bestuurslid Alliance en mede oprichter van de foundation.

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes? Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Volg je Alliance al op Instagram en Facebook? Ga voor de nieuwsberichten en meer korte updates naar https://www.instagram.com/mhcalliance en https://www.facebook.com/MhcAlliance.