Moedig Dames 1 aan op 14 mei in Schijndel en 21 mei op Alliance!

Nieuws afbeelding 10-5-2023
Aanstaande zondag 14 mei spelen onze Dames 1 uit tegen SMHC De Hopbel om 12.45 in Schijndel (Brabant). Ben je in de gelegenheid om onze dames aan te moedigen dan wordt dat enorm gewaardeerd! Het team vecht tegen degradatie dus toon je clubliefde, maak er een leuk uitje van (Brabant is superleuk) en sta langs de lijn! Dit kan echt het verschil maken voor de meiden. Hopbel staat laatste dus we hebben een gerede kans op te winnen!

Volgende week op zondag 21 mei spelen onze dames thuis tegen Geel-Zwart. We moeten 14 en 21 mei winnen en hopen dat Beuningen, onze directe concurrent, punten laat liggen, nu liggen we nog 1 punt achter. We verdienen het gewoon om in de 1ste Klasse te blijven, moedig onze Dames aanmoedigen!

Gewoon komen! Laat je Alliance hart spreken. We willen ook volgend jaar op dit niveau spelen. Dat is belangrijk voor het team en voor het perspectief. We zijn trots op onze jeugdopleiding en de resultaten daarvan en willen de jeugd ook in de toekomst een sterk en succesvol 'flagship team' bieden om naar uit te kijken.

Met sportieve groet,
het Bestuur, Dames 1 en staf

Achtergrond op de situatie van Dames 1 in seizoen 2022/2023
Dames 1 heeft dit seizoen de moedige taak op zich genomen om te strijden voor handhaving in de 1ste Klasse. Waarom moedig? De meeste meiden zouden dit jaar lekker ballen in Dames 2. Vanwege leegloop van het vorige D1 is op verzoek van de club de stap naar het 1ste gezet en is elke week keihard gewerkt om beter te worden. Dit onder de bezielende leiding van Charlie Pereira die enthousiast ondersteund word door Milou en Arjan. Ook Ralph Bleeker is toegevoegd aan de staf terwijl hij al van zijn pensioen aan het genieten was.

Na een moeilijke eerste seizoenshelft stond het team 'stijf onderin' in de ranglijst. Iedereen werkte hard aan de eigen fysieke conditie en er zijn ervaren spelers aan het team toegevoegd. Na de winterstop was progressie zichtbaar. Het proces van strijden tegen degradatie gaat je als speelster en staf niet in de koude kleren zitten maar de wil was en is er! Onze dames en begeleiding bleef knokken en hockeyen inmiddels als volwaardig 1ste Klasser mee. De achterstand inlopen van de eerste seizoenshelft is niet eenvoudig maar we doen nog mee voor handhaving. We zijn als club trots op ons Dames 1 team en de geestdrift waarmee de laatste wedstrijden worden gespeeld!

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes? Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Volg je Alliance al op Instagram en Facebook? Klik op de icoontje voor de nieuwsberichten en meer korte updates.
----

Wil je een indruk krijgen van wat er allemaal gebeurd is op de club of zoek je een specifiek bericht? Oude nieuwsberichten kan je nalezen want staan allemaal nog op de website. Klik hier (link) voor het archiefoverzicht.