Hockey & Trainingen

Heren, promoveren kan je leren!

Nieuws afbeelding 13-6-2023
Zinderend warm - Enorm spannend - Veel publiek - Super hockey - Geweldige ontlading - Sportieve tegenstanders - PROMOTIE : 6-0 !!

Dit zijn de steekwoorden van een schitterende hockeyzondag waarop Heren 1 de terugkeer naar de 1e Klasse veilig stelde.

Zelden was ons complex zo afgeladen vol met ouders, vrienden, kennissen, jeugdteams, vrijwilligers en belangstellenden om de beslissende wedstrijd van ons Heren 1 tegen Terriërs Heren 1 te bekijken en de Slotdag van dit seizoen te vieren. Het beloofde een warme middag te worden…. en dat werd het. Binnen 35 minuten stond het al 3-0 en na 70 minuten noteerden wij een 6-0 overwinning met twee weergaloze sleepcorners van Jort, een corner en veldgoal van Jonathan en twee spitsengoaltjes van Tijn en Bryan. Mooi verzorgd hockey, veel gecreëerde kansen en geweldig combinatiespel maakten het dat het publiek stond te smullen van een mooie pot hockey. Terriërs maakte het ons regelmatig moeilijk, maar kon geen vuist maken op deze warme zondag.

De ontlading was natuurlijk compleet met een vreugdedans van team en staf over het hele veld. De champagnekurken vlogen in het rond en de complimenten vlogen over en weer. Het mooiste moment was op en rond het veld, samen met alle jongensteams die langs de lijnen stonden. Met veel teams heeft Heren 1 een innige band opgebouwd en hopen daarmee dat we veel jonge spelers en speelsters hebben weten te inspireren.

Tijdens de huldiging van alle kampioenen later die middag stond ons bestuur nog uitvoerig stil bij de bijdragen van Dames 1 en Heren 1 aan dit bewogen seizoen. Bas bedankte in het bijzonder de coaches Charlie, Ralph, Erwin en Wouter voor hun positieve energie en hun niet loslatende enthousiasme. Heren 1 en Dames 1 werden collectief gehuldigd. In kleine kring werd door Dames 1 en Heren 1 stil gestaan bij de Wall of Fame (in de D1 en H1 kleedkamers). Hier werd het Dames 1 team van dit seizoen geëerd met een mooie schild net als Jasper Endlich voor zijn aanvoerderschap en 10-jarig lidmaatschap van Heren 1.

A.s. zondag speelt Heren 1 zijn laatste seizoenswedstrijd uit tegen koploper Hoorn. Iedereen verheugt zich op een mooie wedstrijd van twee promovendi en we zullen daar een waardige afsluiter spelen.

Nogmaals bedanken wij alle supporters en sponsoren van Heren 1 voor jullie onvoorwaardelijke steun, zonder jullie waren wij nooit zo ver gekomen.

Met sportieve groet,
Spelers en Staf Heren 1

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes? Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Volg je Alliance al op Instagram en Facebook? Klik op de icoontje voor de nieuwsberichten en meer korte updates.
----

Wil je een indruk krijgen van wat er allemaal gebeurd is op de club of zoek je een specifiek bericht? Oude nieuwsberichten kan je nalezen want staan allemaal nog op de website. Klik hier (link) voor het archiefoverzicht.