Hockey & Trainingen

Tophockey - nieuwsbrief

Nieuws afbeelding 21-7-2023 Tophockey resumé

Het was een spannend jaar voor Dames 1 en Heren 1 met een aantal erop of eronder wedstrijden en beide teams spelen volgend jaar in de 1e klasse, chapeau! Ook de O18, O16, O14 en O12 tophockey teams hebben mooie resultaten laten zien waarbij Alliance op Landelijk niveau meedraait.

Dames 1
Ons Dames 1 heeft het bijna onmogelijke gepresteerd door zich als oud-Dames 2 Alliance op de allerlaatste competitiedag te handhaven in de 1e klasse. Het hele seizoen stonden ze onderaan in deze 1e klasse en leek degradatie onvermijdelijk maar het team heeft dit heel knap weten te keren. Samen met de ervaren staff, speelsters, invallers uit MO18-1, invaller uit Veterinnen A en een versterking in de winterstop hebben zij ervoor gezorgd dat Alliance het komende seizoen weer in de 1e klasse uitkomt. Zie hier voor een eerder gepubliceerd bericht.

De staff voor volgend seizoen is nieuw en wordt geleid door Piet-Hein Schröder en Rogier Trousset die de afgelopen weken al enkele open trainingen hebben geleid zodat we volgend seizoen goed voorbereid zijn om er een topseizoen van te maken.

Heren 1
Het is ons Heren 1 gelukt om op zondag 11 juni te promoveren naar de 1e klasse. Nadat de heren vorig seizoen net degradeerden uit de 1e klasse hebben ze door focus, vriendschap en inzet ervoor gezorgd dat de 2e klasse maar 1 seizoen van hen heeft mogen genieten en ze komend seizoen weer te bewonderen zijn in de 1e klasse. Lees hier een eerder verslag over Promoveren kan je leren!

Ook hier heeft een staff wissel plaatsgevonden en zal André Westdorp komend seizoen de coach zijn. Alle succes!

MO18-1, JO16-1, MO14-1
MO18-1 heeft zich als kampioen van de Super A divisie (één na hoogste niveau van Nederland) geplaatst voor de finaledag van het Super A kampioenschap op 17 juni.

Ook JO16-1 heeft een prestatie van formaat bereikt door zich te plaatsen bij de 8 beste teams van Nederland en zij hebben op zaterdag 10 juni gestreden tegen Schaerweijde JO16-1 voor een plaats in de halve finale. Helaas hebben zij net verloren maar desalniettemin een prestatie van formaat.

Ons MO14-1 speelde landelijk en heeft zich, door de 2e plek in de poule, knap geplaatst voor het NK MO14 dat op zaterdag 17 & 24 juni werd gespeeld (zie eerder bericht). Ook dit is een prestatie van formaat en is niet iets wat ieder jaar voorkomt. Een bijzondere vermelding voor de 1e plek op het Holland Elite U14 Tournament 2023! Zie hier voor een kort verslag met foto's.

MO12, JO12
Naast de bovenstaande teams hebben we ook diverse poule kampioenen genoteerd bij de MO12 en JO12 dus als de jeugd de toekomst heeft dan kunnen we hier de komende jaren nog veel van gaan genieten.
Eerdere berichten van MO12-1 (link) en JO12-1 (link).

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes?
Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Volg je Alliance al op Instagram en Facebook?
Klik op de icoontjes voor de nieuwsberichten en meer korte updates.

Wil je een indruk krijgen van wat er gebeurd is op de club of zoek je een specifiek bericht?
Oude nieuwsberichten kan je nalezen op de website. Klik hier (link) voor het archiefoverzicht.