Zaalhockey

Zaalseizoen: teams, trainingen, wedstrijden, info avonden en meer!

Nieuws afbeelding 21-11-2023
Beste leden,

Het is bijna zover! Het zaalseizoen is in volle voorbereiding. Deze week wordt onze mooie Alli Arena weer opgezet. We zijn ontzettend trots op onze mooie blaashal en alle vrijwilligers die dit mogelijk maken. In dit bericht vind je heel veel informatie over zaalhockey bij Alliance.

Het zaalschema voor deze winter is nu zichtbaar in de Alliance app. De zaalteams zijn aangemaakt, gevuld met spelers en ondersteuning, trainingsschema’s opgesteld en afgelopen weekend zijn de wedstrijden vanuit de KNHB gekoppeld. Top!

We zijn nog bezig om de 1.2 combiteams te vullen en van ondersteuning te voorzien. Communicatie hierover gaat via je coach en/of teammanager.

Let op; er wordt ook nog op het veld getraind en er zijn natuurlijk nog wedstrijden op het veld. Kijk nog even goed naar de aanvang van de trainingstijden; omdat we veld 4 niet kunnen gebruiken zijn van een aantal trainingen de tijden een kwartier verschoven.

In de app kan je je zaalteam opzoeken via menu Teams en als je erop drukt zie je welke tegenstanders je hebt in de poule. De trainingen staan in de tijdlijn. Let op; de tijdlijn in de app kijkt niet verder dan 8 weken vooruit. Het wedstrijdschema is in de app wel voor de hele competitie zichtbaar via menu Teams. Selecteer je team en scroll naar beneden in tab Schema. Als je inlogt op onze website, kan je de trainingen en wedstrijden van het gehele zaalseizoen zien.

Controleer je schema met je privé kalender want er worden ook voor de jeugd wedstrijden op zondag gespeeld. Er zijn ook wedstrijden gepland in het laatste weekend van de kerstvakantie.

Als je de wedstrijden van een ander team wilt zien dan kan dat. Zoek het team op via menu Teams, tab Alle teams. Heb je het team gevonden, selecteer rechtsboven het sterretje. Het team staat dan bij je Favoriete teams in menu Teams, tab Mijn teams en de wedstrijden in de tijdlijn.

Meer weten over zaalhockey bij Alliance? Kijk op de actuele zaalhockeypagina op onze website: https://mhc-alliance.nl/zaalhockey.

Informatie avonden
Op woensdag 29 november is in het clubhuis:
  • om 19.00 uur een informatieavond voor alle ouders, coaches en begeleiders van de O10 teams aangezien deze teams voor het eerst gaan zaalhockeyen.
  • om 20.30 een interessante uitleg over zaalhockeytechniek en -tactiek voor alle zaalteam-coaches / -managers en geïnteresseerde ouders.
Noteer donderdag 7 december in je agenda voor de zaalhockeyspelregels avond voor scheidsrechters en iedereen die hier meer over wilt weten.

Zaalhockeytoernooi
Lijkt het je leuk om met je team een zaalhockey toernooi te spelen? Alliance organiseert in de tweede week van de kerstvakantie:
  • 2 of 3 januari het befaamde Oliebollen toernooi in Glow in the dark thema voor O12, O14 en O16. Het toernooi is in de Kennemer Sportcenter Haarlem (bij de IJsbaan).
  • 3 januari voor O10 organiseren we op die locatie ook de Glow in the Dark clinic met dames en heren 1.
  • 2 januari is een speciaal 1.2 combiteams toernooi in onze eigen blaashal voor O12 – O18.
Lees voor meer informatie de e-mail die je hierover hebt ontvangen of kijk op https://oliebollenzaaltoernooi.nl/.

Zaalhockeykamp
Wil je in de kerstvakantie je zaalhockey skills gericht trainen? Dat kan in onze blaashal op 3, 4 en 5 januari. Dan organiseert onze partner Sportways voor spelers van 8-14 jaar een twee- of driedaags dagkamp. Je bent de hele dag bezig met zaalhockey, in allerlei creatieve trainingsvormen. Werk aan je schijnpush, perfectioneer jouw block tackle of leer de rolpush. Voor meer informatie over het Sportways Alliance zaalhockeykamp lees je verder op https://sportways.com/nl/hockey-dagkampen/agenda/21599.

Wil je meer informatie over het zaalhockeyseizoen, vraag het je coach of stuur een e-mail naar: [email protected].

We wensen je heel veel succes en hockeyplezier!
De zaalhockey commissie.

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes?
Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Volg je Alliance al op Instagram en Facebook?
Klik op de icoontjes voor de nieuwsberichten en meer korte updates.

Wil je een indruk krijgen van wat er gebeurd is op de club of zoek je een specifiek bericht?
Oude nieuwsberichten kan je nalezen op de website. Klik hier (link) voor het archiefoverzicht.