Hockey & Trainingen

MO12-4 zaalkampioen!

Nieuws afbeelding 9-2-2024
Zinderende ontknopingen van competities zijn altijd de mooiste. Op zondag 4 februari met één punt achterstand naar Zaandam om in het hol van de leeuw tegen de nummer één, Kraaien, te spelen. Thuis was met 4-3 van de Kraaien verloren, dus wij waren gewaarschuwd.

Zondagochtend, Zaandam, de eerste wedstrijd van het weekend. Een gigantische muziekbox, een tribune vol met ouders van Kraaien en Alliance: duidelijk een thuisvak en een uitvak te herkennen. Uit de kleedkamer van de Kraaien klonk al "kampioenen, kampioenen”.

Vanaf het eerste fluitsignaal werd er een intense strijd geleverd en de teams deden nauwelijks voor elkaar onder. Het was Alliance dat uit een afgeslagen strafcorner halverwege de eerste helft 0-1 maakte. Bij de Kraaien zag je de vertwijfeling toeslaan en het massaal aanwezige thuispubliek werd nog stiller toen Alliance kort daarna op een 0-2 voorsprong kwam. Maar de Kraaien maakten nog voor rust 2-1 uit een strafcorner.

Er volgde een tweede helft waarbij het spel op en neer golfde en waarbij onze keeper, Justine, knap haar doel schoon wist te houden. Acht minuten voor tijd kwam Alliance op een 3-1 voorsprong en die voorsprong gaven wij ondanks een hectische slotfase niet meer uit handen.

Vreugde bij Alliance en dikke tranen bij de Kraaien.

Dat wij direct daarna, moegestreden, maar vol van adrenaline en euforie nog een wedstrijd moesten spelen tegen de nummer vijf uit de poule, leek uitsluitend voor de statistieken te zijn. Maar hoe moeilijk is het om direct na zo’n pot weer aan de bak te moeten. Met een solide 2-0 overwinning werd de eindzege in de poule veilig gesteld (27 punten uit 10 wedstrijden) en konden de meiden aan de champagne en macarons die door de ouders waren meegenomen. Wat een zondag en wat een heerlijk zaalseizoen. Op naar het veld!

Namens de ouders, coaches & managers: Gefeliciteerd M012-4!

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes?
Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Volg je Alliance al op Instagram en Facebook?
Klik op de icoontjes voor de nieuwsberichten en meer korte updates.

Wil je een indruk krijgen van wat er gebeurd is op de club of zoek je een specifiek bericht?
Oude nieuwsberichten kan je nalezen op de website. Klik hier (link) voor het archiefoverzicht.