Blessure-ijs en EHBO-koffer

Nieuws afbeelding 26-11-2009

De veiligheid rondom hockey is van groot belang is. Helaas zien wij nog wekelijks blessures. Belangrijk is blessure-ijs en een goed uitgeruste EHBO-koffer. Dit is op Alliance vanaf nu ook geregeld. Robert de Gruyter, eigenaar van McDonald’s Santpoort Noord en Niels Lagas, u allen bekend van de Alliance bar, hebben aan Alliance een vrieskist geschonken waarin voortaan het blessure-ijs ligt. Heel veel dank!!!! De vrieskist staat in de hal van het clubhuis tegenover de bezemkast. Niels Lagas, zal er voor zorgen dat de vrieskist gevuld blijft met blessure-ijs. Geef wel even aan het barpersoneel door als je ziet dat het ijs bijna op is. Denk er aan: nooit ijs direct op de huid. Doe altijd een doek of een shirt om het ijszakje, voordat je het op de huid legt. De Heemsteedse Apotheek aan de Binnenweg 98 in Heemstede(ook op zaterdag geopend van 10.00-16.00 uur) en de Mediq Apotheek aan de Frieslandlaan 34 in Heemstede hebben aan Alliance een voorraad EHBO-middelen aangeboden, waarmee wij het hele seizoen vooruit kunnen. Geweldig blij zijn wij hiermee. Heel veel dank!!!!

Hiermee zal het wel bekende oranje EHBO-koffertje door Elly Blok, lid van de medische commissie, goed aangevuld worden. De oranje koffer is op wedstrijddagen te vinden op de wedstrijdtafel en op trainingsdagen achter de bar.

Denk eraan: verbandmateriaal is erg duur. Ga dus netjes met de koffer om en stop materialen zoals bv de verbandschaar altijd weer terug! De laatste maanden hebben wij vaak de vraag naar betadine gekregen. Dit zit bewust niet in de EHBO-koffer. Een geopend flesje betadine bevat veel bacteriën en is dus niet goed voor een wond. Zorg ervoor dat je een wond schoonspoelt met gewoon (stromend)water!

Mocht er toch komende tijd iets ontbreken in de EHBO koffer, neem dan even contact op via de medische commissie met Elly Blok. Het emailadres van de medische commissie is

[email protected]

Alliance beschikt over een echte EHBO kamer, welke tijdens toernooien bemand zal zijn. Deze kamer is gewoonlijk afgesloten. De meeste verwondingen zijn gelukkig klein en kunnen in een kleedkamer of in de kantine even behandeld worden. Als er toch grotere verwondingen zijn, waarvoor het van belang is dat iemand even op een onderzoeksbank ligt, is er altijd een reservesleutel achter de bar verkrijgbaar. U moet dan wel een onderpand afgeven. Zorg dat de deur altijd weer goed afgesloten wordt.

We hopen op een sportief en succesvol jaar, zonder veel blessures.

Nicole Troost, medische commissie