Bestuurstafel

Selectiebeleid

9-4-2008 Aan alle (ouders van) jeugdleden van Alliance:
Selectiebeleid Alliance A-B-C-D categorie

Alliance is een nog steeds groeiende hockeyvereniging, voor kinderen die gezellig willen sporten maar ook zij, die willen winnen en er echt 100% voor willen gaan. Om ervoor te zorgen dat iedereen kan hockeyen op de manier en niveau waarop zij dat wil, trainen we ook op verschillende niveau`s. Daarom maken we op Alliance onderscheid tussen breedte hockey en prestatie hockey.

Breedte en Prestatiehockey
Breedte hockey; waar met name het plezier belangrijk is en iedereen op zijn/haar niveau kan spelen. Natuurlijk wordt er onder leiding van professionele trainers, tijdens een gezellige training, hard gewerkt om de hockeyvaardigheid en conditie te verbeteren.

Prestatie hockey; waar het naast hetzelfde plezier, de doelstelling is om op een zo’n hoog mogelijk niveau te spelen. Bijna alle 1e selectie teams op Alliance spelen topklasse of hoger. Spelen in een selectieteam betekent dat je met topsport bezig bent. Daarvoor zul je andere dingen opzij moeten zetten en je moet er rekening mee houden dat er drie keer per week hard getraind wordt. Alle regels die verder gesteld worden aan het hockeyen in een selectieteam kun je verderop vinden. Voordat je je opgeeft voor de selectie moet je goed bedenken of je dit wilt. Als je wel bent uitgenodigd voor de selectietrainingen, maar je ziet het niet zitten om prestatiehockey te spelen, laat dat dan zo snel mogelijk weten aan de categorieleiding, bij voorkeur per mail.