Terugblik op het zaalhockeyseizoen

5-3-2010
Een lang zaalseizoen zit er weer op: Op 30 november begon het seizoen met een zaaltraining van MC1 en op 14 februari heeft JA2 het seizoen afgesloten met hun laatste competitie wedstrijd. Nadat afgelopen seizoen een beperkt aantal teams hebben meegedaan waren we dit seizoen weer goed vertegenwoordigd in de competitie. Maar liefst 26 teams hebben dit jaar meegedaan. 5 teams zijn kampioen geworden – JA2, MA3, MB1, JC3 en MC1. JA2 is 1e geworden in hun poule met maar 1 verlieswedstrijd. Deze mannen hadden als extra handicap dat ze door de vele sneeuwval de competitie moesten afwerken tussen 13 december en 14 februari. MA3 was ons eerste kampioensteam. Met een 100% score uit 6 wedstrijden en een doelsaldo van +39 zijn ze met afstand eerste geworden in hun poule. Wat de mannen van de C3 op het veld al wekelijks laten zien hebben ze doorgezet in de zaal. Met maar 1 gelijkspel zijn ook zij ruim 1e geworden in hun poule.
Ook MB1 en MC1 zijn eerste geworden en dat betekende voor deze teams dat ze op 30 januari ook nog mochten deelnemen aan het Districtskampioenschap van Noord-Holland. Beide teams hebben zich daar van hun beste kant laten zien maar zijn er niet in geslaagd het Landskampioenschap te behalen. MC1 is met maar 1 punt minder dan Hurley MC1 2e van Noord-Holland geworden. Hurley MC1 is uiteindelijk 2e van Nederland geworden. MB1 begon hun districtskampioenschap sterk met een overwinning op Qui-Vive MB1 en is uiteindelijk 3e van Noord-Holland geworden.
Geweldige prestaties! Spelers, speelsters, coaches, managers en begeleiders: allemaal gefeliciteerd met jullie kampioenschappen.
Naast deze kampioensteams zijn er ook andere teams ver gekomen. Zo werden MC2 en MC4 2e in hun poule met een zeer geringe achterstand op de nummer 1. Ook dit zijn zeer goede prestaties.
Ook onze vlaggenschepen Dames en Heren 1 hebben dit jaar weer meegedaan met de zaalcompetitie. Voor Dames 1 was het na de promotie van afgelopen seizoen zaak om vooral lekker mee te draaien in de Topklasse (één na hoogste klasse in de zaal). Zonder vaste coach en in zeer wisselende samenstelling hebben ze ruim aan deze doelstelling voldaan. Heren 1 had het een stuk zwaarder in de Overgangsklasse. Ondanks een zeer fraaie overwinning op veld hoofdklasser Pinoke zijn ze helaas laatste geworden in hun poule. Door een nieuwe opzet van de zaalpoules volgend seizoen betekent dit gelukkig niet dat ze zijn gedegradeerd.
Ondanks de vele afgelastingen door het slechte weer, enkele lastige trainingstijden en trainingslocaties, dubbel verhuurde zalen of zelfs gesloten zalen hebben we ook dit jaar weer een mooi zaalhockeyseizoen gehad. Dank hiervoor ook aan Gertie Evers en Evelien Roerink die ook dit jaar weer alle hallen hebben gehuurd, uitslagen hebben ingevoerd, zondag ochtend om 8 uur afgelastingen hebben doorgegeven, contact hebben gehad met de bond en nu alweer bezig zijn met het maken van plannen voor volgend jaar.
Nu eerst weer allemaal genieten van de 2e helft van het veldseizoen!

Hartelijke groet,
namens de zaalhockeycommissie