UPDATE :ZELDZAME KIKKER OP NIEUW VELD ALLIANCE

Nieuws afbeelding 28-3-2010 Zeldzame Geelstaartkikker aangetroffen op nieuwe veld van Alliance (Bron: Haarlems Dagblad): ‘Afgelopen week is op het voetbalveld van voetbalvereniging RCH, dat voorbestemd is om hockeyveld te worden, de zeldzame Geelstaartkikker aangetroffen. Deze kikker heeft zijn natuurlijke habitat in Marokko, maar is door de klimaatverandering opgeschoven naar het noorden. Twee jeugdige voetballers zagen de kikker op de middenstip zitten, waar deze opviel met zijn geelzwarte kleur. Er werden meteen foto’s van gemaakt. Toen de gemeente werd ingelicht, alarmeerde deze het Orthologisch Biologisch Instituut van de Rijksuniversiteit Leiden. Deze zal aanstaande donderdag een uitgebreid onderzoek komen doen. Omdat de Geelstaartkikker zich meestal tussen 5 en 6 uur ’s middags laat zien, zullen de Orthologen dan aanwezig zijn voor observatie ter plaatse van het voetbalveld. Of de vondst consequenties heeft voor de aanleg van het nieuwe kunstgrasveld voor hockeyvereniging Alliance is nu nog onduidelijk. Hedenochtend zijn de eerste experts van het OBI al gesignaleerd op de velden' (zie foto bijlage).

Het Bestuur roept iedereen op om donderdag tussen 3 en 5 aanwezig te zijn om de Geelstaartkikker te zoeken en deze dan op een van de andere voetbalvelden van RCH te zetten. Zegt het voort!
  Bijlage

Maartje Ruigrok

29-3-2010 @ 21:14:02 |Wat voor datum is het ook al weer as donderdag?

Maurits Kipperman

30-3-2010 @ 08:31:35 |ja idd :9

Gijs Vlas

31-3-2010 @ 15:41:32 |Allemaal zoeken !!!! Wellicht ook Kievietsei !