Uit de pers

Nieuwe trainer/coach Alliance Dames 1

Nieuws afbeelding 10-5-2010

André Morees is vanaf augustus 2010 de nieuwe trainer/coach van Dames 1. Hij volgt Antoine van den Haak op, die afgelopen seizoen Dames 1 naar de top van de eerste klasse heeft gebracht. Morees is geen onbekende; heeft zelf als keeper gespeeld bij Bloemendaal Heren 1 en is technisch directeur bij de Leidsche en Oegstgeester Hockey Club. Alliance is dan ook verheugd met de komst van deze zeer getalenteerde en gemotiveerde nieuwe coach/trainer die Dames 1 naar de overgangsklasse gaat brengen.

Wie is de nieuwe trainer

André Morees is een coach met een duidelijke visie die hij op gemotiveerde en stimulerende wijze weet over te brengen op de spelers. Door zijn enthousiasme,gedrevenheid en enorme ervaring weet hij de juiste sportmentaliteit te creëren die Dames 1 moet brengen tot de overgangsklasse. André Morees heeft veel ervaring op het gebied van coachen en trainen. Sinds 2007 is hij technisch directeur bij de Leidsche en Oestgeester Hockey Club, was in 2008 assistent bondscoach NED JB en is sinds 1997 trainer/coach van verschillende Heren 1 of Dames 1 hockeyteams.

Als speler heeft hij ook een enorme staat van verdienste; heeft gespeeld in de selectie van Jong Oranje en is als keeper van Bloemendaal Heren 1 drie keer landskampioen geworden en heeft één keer met zijn team de Europa Cup 1 gewonnen.