Hockey & Trainingen

Start Zaalhockeyseizoen 2010-2011

Nieuws afbeelding 2-11-2010

Vanaf zaterdag 11 december a.s. gaat het zaalhockey seizoen weer van start. In het totaal doen er dit jaar 37 teams mee, waarvan 4 senioren teams, nl. Heren 1, Heren 4, Heren 6 en Dames 1.

Middels een selectieronde worden uit de volgende veldteams nieuwe zaalteams geformeerd; JA1, MA1, JB1, MB1, MB2, JC1, JC2, JC3, MC1, MC2, MC3, JD1, JD2, MD1 en MD2. De andere veldteams, die meedoen aan de zaalhockeycompetitie zijn; MA2, MA3, JB2, MB3, MB5, MB8, MC4, MC5, MC10, MD3, MD4, MD5.

Zoals gezegd begint de competitie op zaterdag 11 december 2010 en duurt tot zondag 13 februari 2011.

De senioren teams zijn ingedeeld in poules van 5 en spelen dus 4 weekenden en in ieder weekend twee wedstrijden. De junioren teams zijn ingedeeld in poules van 6 en spelen dus 5 weekenden en in ieder weekend twee wedstrijden. Door de hoeveelheid wedstrijden die de KNHB moet organiseren worden het eerste weekend en, voor een enkel team, ook de laatste zondag van de kerstvakantie gespeeld.

Het wachten is nu op het wedstrijdschema, welke de KNHB samenstelt. Aan de hand van dit schema wordt het trainingsschema vastgesteld, zodat de teams de week voor iedere wedstrijd een training hebben. Zodra het wedstrijdschema bij ons bekend is wordt deze op de site gepubliceerd. Door de samengestelde zaalteams krijgen de meeste teams voor de zaalhockey competitie een ander teamnummer. Deze worden automatisch gekoppeld aan alle desbetreffende spelers/speelsters.

De contributie is dit jaar vastgesteld op max. 90 euro p.p. voor de eerste selectieteams en 80 euro p.p. voor de overige teams. Dit bedrag is nodig voor de contributie per team aan de KNHB, trainersuren en zaalhuur.

Zoals ieder jaar houden wij voor de start van de zaalhockeycompetitie nog een coachavond. Tijdens deze avond krijgen de coaches, begeleiders, zaalleiders, scheidsrechters en geïnteresseerden alle nodige informatie en adviezen, de wedstrijdformulieren en de benodigde zaalhockeyballen. Tevens kunnen alle overgebleven vragen dan worden beantwoord. De datum voor de coachavond ontvangen jullie zo spoedig mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Evelien Roerink en Gertie Evers