Alliance Heren 1 nipt verloren tegen Leiden

Nieuws afbeelding 4-11-2010

Alliance Heren 1- Leiden Heren 1 : Na vooraf wetende dat het een moeilijke pot zou gaan worden (o.a. door uitval van Pjotr, Tim, Jochem en Sander). Ook wetende dat het prive even niet zo lekker loopt voor Karl, toch stond hij weer voor ons klaar Zondag. Dit gaf ons voor de wedstrijd al wat extra energie. Na fel te zijn begonnen bleek al snel dat het een moeilijke pot zou gaan worden. Er was duidelijk te merken dat Leiden nogal problemen had met het hockeyen op ons nieuwe waterveld (Onnauwkeurige passing/aannames). Wij kwamen meer in de wedstrijd, na een goede aanval sloeg Floris Koopman op kop van de cirkel de 1-0 binnen door de benen van de keeper. Even later kreeg Leiden een aanvallende strafcorner deze werd rechtsonder binnen gepushet het stond nu 1-1.
Alliance had wat problemen met het opnieuw organiseren/neerzetten van het team na de 1-1, even later viel door een velddoelpunt voor rust de 1-2 voor leiden.

In het begin van de tweede helft was duidelijk te merken dat Leiden feller uit de kleedkamer was gekomen. Alliance stond veel onder druk, maar omdat er door Alliance lang niet slecht gehockeyd werd kwamen ze er toch uit.
Na een plotselinge snelle counter kreeg Ties Hogestijn op kop cirkel de bal, hij kon hem met zijn backhand door de benen van de keeper tippen.
Het stond nu 2-2 Alliance had weer vertrouwen, de wedstrijd kon nog alle kanten op.
In deze periode van de wedstrijd werd er door beide teams veel aangevallen, kansen werden niet even goed benut.
Leiden kreeg nog een strafcorner, deze werd linksonder in het goal gepushet.
De wedstrijd zou uiteindelijk eindigen met een 2-3 nederlaag.
Over het algemeen lang geen slechte wedstrijd, maar toch weer die 0 punten. Dat voelt toch als een brok in de keel.

Bouke Klinkhamer, Alliance Heren 1