Zaalhockey

Inhalen afgelaste ZAALhockey wedstrijden 18-19 dec

Nieuws afbeelding 27-12-2010

Op zaterdag 18 en zondag 19 december zijn alle zaalhockey wedstrijden, vanwege de onbegaanbaarheid van de doorgaande wegen in Noord-Holland, door de KNHB afgelast. Gelukkig kunnen deze afgelaste wedstrijden grotendeels worden ingehaald. Hiervoor heeft de KNHB de volgende regeling getroffen;

In de loop van de zaalcompetitie speelt elk team tweemaal tegen dezelfde tegenstander in een zogenaamde “thuis” en “uit”-wedstrijd. D.w.z. dat de wedstrijd die vorig weekend niet is doorgegaan opnieuw wordt gespeeld als de “uit” wedstrijd of wel “thuiswedstrijd”, zoals die op het programma stond. De in te halen wedstrijd kent een speelduur van 1 keer 20 minuten, zonder rust en zonder wisseling van speelhelft. De wedstrijd die al gepland stond voor die dag wordt ook gespeeld. En ook deze wedstrijd kent een speelduur van 1 keer 20 minuten, zonder rust en zonder wisseling van speelhelft. Op deze manier wordt in de geplande tijd, dus gedurende de normale speeltijd van 1 zaalhockey wedstrijd, nu twee wedstrijden gespeeld.

Op het vastgestelde aanvangstijdstip van de terugwedstrijd wordt eerst de inhaalwedstrijd gespeeld. Dan is er een korte rust (gelijk aan de rust bij een normale wedstrijd = 5 min.), waarna de op die dag geplande terugwedstrijd wordt gespeeld. Bij de terugwedstrijd begint de wedstrijd opnieuw. De stand is dus 0-0 en er zijn weer drie punten te verdienen. De andere geplande wedstrijden uit de poule, waarbij de verenigingen op die dag geen wedstrijd hoeven in te halen, spelen dus een normale wedstrijd van 2 x 20 minuten met 5 minuten rust.

De afgelaste wedstrijden van vorig weekend hebben niet allemaal op dezelfde datum hun terugwedstrijd. Dat betekent dat in de loop van de competitie bij iedere speelronde in een poule, wel één en soms twee “inhaal-tweeluiken” gespeeld moeten worden. Wij verzoeken de zaalleiding van alle toekomstige wedstrijdrondes en de coaches/begeleiders van de teams daarom goed naar het wedstrijdschema te kijken en deze altijd voorafgaand aan het speelweekend te controleren. Op deze wijze is iedereen goed op de hoogte en kunnen we met elkaar alle wedstrijden in een strak speelschema spelen.

De KNHB wil hiermee de competitie eerlijk en transparant houden. Wij beseffen dat de verkorte speelduur een effect kan hebben op het uiteindelijke doelsaldo van teams, maar het aantal te verdienen punten in de poules blijft gelijk. En daar gaat het natuurlijk om. Deze wijze van inhaal geldt zowel voor de Senioren als Junioren en voor Topklassen of lagere klassen.

De inhaalwedstrijden worden vermeld op de Alliance-site en de standenmotor van de KNHB. Om misverstanden te voorkomen wordt de aanvangstijd, van de in te halen wedstrijd, op 00:00 uur vastgesteld. Het is dan meteen duidelijk dat het hier om een inhaalwedstrijd gaat. De wedstrijd moet dus gestart worden op het aanvangstijdstip van de geplande terugwedstrijd van die dag.

Na afloop van de inhaalwedstrijd wordt het wedstrijdformulier normaal ingevuld. De inhaalwedstrijd heeft het wedstrijdnummer behouden van de speelronde van 18 en 19 december en wijkt dus af van het wedstrijdnummer van de “terugwedstrijd”. Er worden uiteindelijk dus twee wedstrijdformulieren ingevuld, één voor de inhaalwedstrijd en één voor de geplande wedstrijd van die dag (= de terugwedstrijd).

Er zijn een aantal teams waarbij de afgelaste wedstrijden al de terugwedstrijden waren. Deze teams spelen in de loop van de competitie niet meer tegen elkaar. De KNHB beraadt zich nu om hiervoor een andere oplossing te vinden. Het gaat hier om de volgende westrijden;

Alliance JC3             - Bloemendaal JC4

Alliance JD2             - Abcoude JD1

Alliance JD3             - Hurley JD3

Xenios JD2             - Alliance JD3

Amsterdam MA3             - Alliance MA2

Amsterdam MA1             - Alliance MA1

Pinoké MC3             - Alliance MC6

Bennebroek MC1             - Alliance MC1

Alliance MD2             - Hurley MD2

Amsterdam MD2             - Alliance MD3

Pinoké MD1             - Alliance MD1

Zodra hierover meer bekend is worden de desbetreffende teams geïnformeerd.

Wij hopen jullie zo naar behoren te hebben geïnformeerd. Maar indien jullie nog vragen hebben schroom niet en mail ons op [email protected].

Met vriendelijke groet, Evelien Roerink en Gertie Evers