Alliance H1 – Alecto H1

Nieuws afbeelding 28-3-2011
na een aantal teleurstellende weken achter de rug te hebben gehad, moesten er nu dan toch echt punten worden gepakt thuis tegen Alecto.Het zonnetje scheen, terras was goed gevuld, er werd goed ingelopen.. wat zou deze wedstrijd ons brengen?
Het eerste goal was van Alecto, er kwam een scoop, deze werd door een verdediger verkeerd ingeschat en stuiterde door naar de spits,   Felix ging net op het verkeerde moment liggen en maakte het de spits niet al te moeilijk vanuit die hoek, kans werd mooi afgemaakt 0-1. Alliance moest zichzelf herpakken en begon zijn eigen spel te spelen, er werd een strafcorner gehaald, door mijzelf op de rechterpaal gepusht, en in de rebound door Maarten onderschept, Maarten ging voor de actie waarin hij vervolgens werd belemmerd, dit resulteerde tot een strafbal. Door Maarten binnen gepusht 1-1.

Het vertrouwen was er weer en Alliance speelden sinds tijden weer aardig hockey.
Via de counter (lange bal van Matthijs) belandde de bal wederom bij Maarten, hij ging voor de actie, was samen met Jochem en Koenraad, wilde uithalen op goal en werd door de keeper op zijn stick geslagen. 2e strafbal, benut door Maarten 2-1.

Alliance begon sterk aan de tweede helft, een mooie aanval opgebouwd via links, breedtebal naar Thijmen oplopend naar de cirkel, pass naar Pjortr, mooi afgerond 3-1.
Door een onverklaarbare reden   gaf Alliance Alecto in de laatste 15 minuten teveel ruimte, waardoor zij naar mijn mening beter in de wedstrijd kamen
Alecto kregen hun tweede strafcorner, deze werd linksonder binnengepusht 3-2.

Via rechts werd er door Alecto aangevallen, gepast naar een opkomende middenvelder, deze passeerde Pjotr na een technisch goede actie, kon voorgeven op de stip waar wederom iemand kwam ingelopen 3-3. We konden het niet geloven 3-3, zo een belangrijke wedstrijd, en op de een of andere manier werden de kansen niet afgerond.
In de laatste 10 minuten een corner voor Alecto wederom linksonder binnengepusht 3-4. Nog een aanval van Alliance, onderschept, vervolgens een lange pass naar de spits, 3 tegen 1, gelukkig nog net na een lange tackle back onderschept voor open-goal door mijzelf.  Ach ja gelukkig, 3-4 eindstand, toch weer nul punten, we zaten er zo dichtbij.
Overigens Kasper, toch een van onze belangrijke spitsen kreeg een scoop van Alecto op zijn achterhoofd toen hij druk probeerde te zetten op de bal. Hij is naar het ziekenhuis gegaan, waar hij is gehecht, alles is verder prima.
Publiek bedankt,
Bouke Kinkhamer - Heren 1