BDO Young Umpire Challenge

Nieuws afbeelding 8-4-2011 Ben jij een jonge, enthousiaste clubscheidsrechters (14 t/m jaar 18 jaar) ? Dan kan jij je opgeven voor de BDO Young Umpire Challenge die op zondag 19 juni 2011 van 9.30 – 15.30 uur plaatsvindt op hockeyclub Gooische! Het is een gave dag vol met activiteiten voor jonge clubscheidsrechters.

Hoe ziet het programma eruit?
Cees Koppelaar, looptrainer van de hockeydames “trapt” de dag af met een warming-up die speciaal gericht is op de looptechniek van scheidsrechters. Naast diverse leerzame en ludieke clinics over spelregels, communicatie en teambuilding leert psycholoog, Tischa Neve hoe je omgaat met emoties van spelers en toeschouwers en wat belangrijk is voor een goede houding en uitstraling op het veld.

Wegens succes is de BDO Young Umpire Challenge ook dit jaar gekoppeld aan D-Day, hét landskampioenschap waar de beste D-teams van alle districten strijden om de landstitel. Dit betekent dat scheidsrechters die al enige fluitervaring hebben, de kans krijgen om de D-kampioenschappen te fluiten onder begeleiding van bondsscheidsrechters uit de Hoofd- en Overgangsklasse! Yolande Brada, umpire manager op internationale toernooien, bekijkt en observeert alle scheidsrechters en geeft hen na afloop feedback en tips.

De deelname is helemaal gratis. Er is geen beperking aan het aantal aanmeldingen. Echter, gezien het aantal beschikbare plaatsen, kunnen wij misschien niet iedereen laten deelnemen.  Via onderstaande link van de website vind je meer informatie en het aanmeldingsformulier.

Wacht niet te lang, want vol is vol!