Roomburg H1 - Alliance H1 : 0-2

Nieuws afbeelding 16-5-2011
Zondag 15 mei: Wederom een belangrijke wedstrijd, dit keer uit op Roomburg, Alliance kon hier door te winnen echt een slag slaan in de race tegen degradatie.
Ook Ajax kon vandaag kampioen worden en HFC Haarlem kon promoveren naar de Hoofdklasse.
Gelukkig begonnen wij erg fel aan de wedstrijd, de linies moesten goed compact worden gehouden, om Roomburg niet hun eigen spelletje te laten spelen.
Dit lukte goed, het baltempo bij Alliance lag hoog, en binnen 5 minuten was er een uitbraak, Sander speelde de keeper uit, hield het overzicht en paste de bal naar Floris Koopman die bij de tweede paal stond te wachten. Binnen gepushet 1-0.

Alliance speelde een sterke eerste helft en kreeg zijn eerste strafcorner, deze werd linksonder in het goal gepushet door Bouke. 2-0 voor tegen Roomburg uit, een droom die uit scheen te komen.
Eind eerste helft nog een aanvallende strafcorner. Deze werd net verkeerd aangegeven, toen hoog op de eerste loop gepusht. Vervolgens tegen gekregen.
Jochem had nog een lange rush naar voren, en legde de bal af op de tweede paal, waar de bal net werd gemist.

Tweede helft speelde Alliance verdedigend goed, maar durfde niet naar voren te hockeyen, Zakten erg terug en stonden vrijwel de hele helft te verdedigen op hun helft.
Roomburg had naar mijn mening opdracht gekregen 2e helft onze compacte linies uit elkaar te trekken door de spitsen diep te laten staan.
Dit lukte aardig, het was een slopende tweede helft met Roomburg aanzienlijk meer in balbezit.

Toch werd er niet meer gescoord, Alliance dus weer 3 punten!
Ajax Kampioen, en HFC gepromoveerd, naar mijn eigen zeggen is het feestje gister goed geslaagd!
Publiek bedankt!

Bouke Klinkhamer