College Hageveld Landskampioen Shell Schoolhockey

Nieuws afbeelding 11-6-2011 De finaledag van de Nationale Shell Schoolhockeycompetitie 2011 vond vrijdag plaats in het Amsterdamse Bos. De spannende finales in het Wagener Stadion leverden vier mooie winaars op bij meisjes en jongens Jong en meisjes en jongens Oud.

In de derde finalewedstrijd is het de beurt aan meisjes Oud: College Hageveld uit Heemstede speelt tegen Van der Capellen Scholengemeenschap uit Zwolle. De meiden uit Heemstede zijn in de eerste minuten veel in de aanval en scoren gelijk uit de eerste strafcorner: 1-0. En kort daarna rolt een speelster van College Hogeveld met stick en bal het Zwolse doel in: 2-0. De Zwollenaren krijgen ook kansen, maar een mooi backhandschot belandt op de paal. In de tweede helft scoren de meiden uit Heemstede doelpunt nummer drie en vier en met vijf minuten op deklok is de wedstrijd gespeeld. Toch geven de meiden uit Zwolle niet op en twee mooie individuele acties leveren nog twee doelpunten op: 4-2. Maar College Hageveld wint en dat gaat gevierd worden in Heemstede. ‘We hebben vanavond een feestje bij de manager’, zegt een speelster lachend.

Meiden van Hageveld : Van harte gefeliciteerd met deze mooie prestatie......., namens heel MHC Alliance !!